Na PlayStation 5 se vyvíjí snáze než na minulé generace, říká šéf Sony
Dříve se jen překonávaly překážky.
Shuhei Yoshida, který dříve vedl celosvětová studia Sony a nyní mu tam byl svěřen dohled nad nezávislými originálními hříčkami, promluvil v japonském časopisu Dengeki PlayStation o příští generaci konzole.
"Dříve se vývojáři moc nemohli soustředit na vytváření her, protože hardware představoval složitou výzvu a komplikace, které museli neustále překonávat. Oproti tomu na PlayStation 5 je snažší vyvíjet software než na kteroukoli platformu dříve".
Toto není jeho názor, nýbrž pouze tlumočí ohlasy od vývojářů, kteří už s PS5 měli tu čest. Není přitom upřesněno, jestli mluví jen o PlayStation, nebo o konzolích celkově. Citováni jsou nejmenovaní vývojáři, kteří měli na mysli všechny konzole celkově.
Jinými slovy, když tedy hardware usnadňuje vývoj, tvůrcům nyní zbude více času na samotný vývoj her. Na PS4 se už říkalo to samé, i tehdy to bylo převlečené PC, ale až s PS5 je to prý dotažené k dokonalosti.
Yoshida se prý osobně nemůže dočkat Vánoc 2021, tedy období jednoho roku od uvedení konzole na trh, až uvidí, co autoři na konzoli dokázali vykouzlit.
Těší se také na výsledky spolupráce se studiem Insomniac, které nyní vlastní Sony. Dříve prý s nimi měl báječné vztahy, ale teprve nyní mohou spolu sdílet veškeré informace, i ty tajné, stejně jako s jinými interními studii Sony, a nemusí složitě vyjednávat o každém projektu.