Skip to main content

Na PC prý už nikdo nehraje FPS

Tvrdí šéf Kinectu, Kudo Tsunoda.

Hlavní kreativní šéf za Kinectem, Kudo Tsunoda řekl časopisu Game Informer, že už skoro nikdo nehraje FPS střílečky na PC, když Halo redefinovalo střílečky na konzolích.

„Halo udělalo úžasnou práci tím, že vybudovala střílečku z pohledu první osoby exkluzivně na konzole a teď už skoro nikdo nehraje střílečky z pohledu první osoby na PC."

Kudo to naštěstí trochu vysvětluje: „Když se zamyslíte nad tím, jak se střílečky vyvinuly, tak první začínaly na PC. Lidé se snažili hrozně dlouho portovat střílečky z PC na konzole. A lidi říkali to samé, co teď říkají o Kinectu – že to nikdy nemůže být tak citlivé, nebo že to nikdy nebude zábava, nebo že to je dělané pouze na myš a klávesnici a jedině tak se to má hrát."

„A když všichni pořád jen portovali existující střílečky na konzole, nikdy nebyly tak zábavné, jako na PC. Protože byly samozřejmě postavené na PC," dodává Kudo.

Co by na Kudův komentář řekli pánové ve Valve, nebo id Software? Pravda, u multiformátových her nedělá PC zdaleka většinu prodejů, ale na odpis také ještě není.

Microsoft na Kinect, jehož veřejnou tváří je právě Kudo, hodně sází a tvrdí, že se jej ještě letos prodají 3 miliony kusů. Anglický Eurogamer oslovil známé analytiky, kteří v tuto cifru věří.

Jesse Divnich, viceprezident Analyst Services si myslí, že je to možné: „S plánem Microsoftu agresivně marketingově podpořit Kinect myslím, že dosažení tří milionů prodaných kusů je možné."

Souhlasí i Michael Pachter z Wedbush Securities: „Zdá se mi to rozumné. Odhaduji, že polovinu konzol prodají s tím bundlem, takže budou potřebovat prodat další 1.5 milionu samotných Kinectů."

A do třetice souhlasí i Colin Sebastian z Lazard Capital Markets: „Zdá se mi to jako rozumné očekávání a my máme podobné odhady."

Read this next