Na Kingdom Come přispěly čtyři tisíce Čechů
Proč Warhorse získají jen 60% z vybrané částky? Plus spousta dalších novinek.
Specializovaným herním médiím, které se v uplynulých týdnech zmohly jen na neustálou recyklaci informací z lednového preview, aniž by zjistily něco opravdu nového, vypálil rybník byznysový magazín Borovan.cz, když tento týden přinesl dlouhý, velmi zajímavý rozhovor s Danem Vávrou z Warhorse o Kingdom Come: Deliverance.
Například objasnil, že na samotný vývoj nakonec padne jen 60 procent z vybrané částky na Kickstarteru, tedy pouze asi 650 tisíc liber. Zbytek ukousnou poplatky crowdfundingové platformě, za použití karet, daně, provize digitálních distribucí a hlavně náklady na výrobu odměn. Také se moc neví, že po uzavření kampaně odpadne pár procent podporovatelů, kterým například zaplatit nejde nebo si to mezitím rozmysleli.
Kampaň přiměla k přispění 4 tisíce Čechů, 10 procent ze všech. Nejvíce peněz jinak dle předpokladů přišlo z USA, Velké Británie, Německa a z Francie. Rozpočet na vývoj Kingdom Come se i díky vypsaným odměnám navýšil o zhruba 10 milionů korun (na celkových 110 milionů). Warhorse prý disponují studiemi, podle nichž hra, pokud se povede, může utržit desetinásobek částky vybrané na Kickstarteru. Aby se stala ziskovou, musí prodat stovky tisíc kusů, což dle Vávry není nereálné, když srovnatelné produkty prodaly přes milion kusů.
"Pan Bakala kampaň sledoval a myslím, že byl výsledkem velmi mile překvapen," řekl o investorovi kreativní ředitel Warhorse pro Borovan.cz. Tam také potvrdil, že zbytek peněz (k dřívějším 30 milionům korun + 20 milionům z KS) nasype do vývoje právě on a ne někdo jiný, i když dalším zájemcům z řad investorů prý dveře nejsou zavřeny. Na marketing krabicovky pro konzole si možná půjčí od banky.
Spoustu dalších informací a názorů Vávry - např. o navýšení počtu zaměstnanců studia z nynějších 50 na 70, o shlédnutí se ve Star Citizen, o potkání se s producentem Petrem Jáklem kvůli jeho filmu o Janu Žižkovi, o Amanita Design coby nejvíce vydělávajícím studiu posledních let, o merchandisingu ze středověkých válek na vlastním eshopu, o důvodu zrušení značky Prague Game Studios, o možném vlivu na českou herní branži s nedostatkem zkušených lidí, o proměně světového trhu s hrami, o mýlení se trendmarkerů atd. atd. najdete na Borovan.cz. O samotném Kingdom Come potom v kompletním zpravodajství Eurogameru.