Na GTA 5 pracovalo přes tisíc lidí
Jak Rockstar přejal filozofii Ubisoftu?
Nakousl to už Martin Zavřel v podcast-speciálu, kde mluvil o asi půlhodinovém sledování závěrečných titulků, během nichž se mu konzole samovolně uspala. Tím chtěl říct, že počet vývojářů pracujících na této hře byl enormní, což nyní potvrdil prezident studií Rockstaru.
"Na Grand Theft Auto 5 pracovalo více než tisíc lidí, pravděpodobně ještě mnohem více," řekl Leslie Benzies pro Develop s tím, že se to odvíjí od velikosti hry a důrazu na drobné detaily.
Dosavadním rekordem bylo asi 600-800 lidí dělajících na Assassins Creed, ačkoli se to samozřejmě vždy špatně počítá, když ne každý maká na hře sto procent svého času a někteří mohou být jen drobní "přicmrndávači".
"Hra je 10x-20x detailnější než GTA IV, takže vyžaduje desetkrát až dvacetkrát více tvůrců. Kdysi dávno mělo každé auto v GTA jen čtyři pohybující se části. Nyní se jich však nachází patnáct jen na střeše auta," ilustroval pokrok.
Zajímavé také je, že Rockstar přejal filozofii UbiSoftu, kdy se na vzniku jedné hry podílí všechna jeho studia roztroušená po celém světě. To má podle prezidenta studií za následek, že celkově pracují na menším počtu titulů, protože všechny pobočky dělají buď na GTA nebo na Red Dead, čímž nepřímo potvrdil druhý díl úspěšné westernové akce.