Skip to main content

Na grafice záleží, ale nejen na ní, říká šéftvůrce Fallout 4

O délce hry, barvách, psovi, dabingu...

Na panelové diskusi na E3 se Todd Howard z Bethesdy vyjádřil k ožehavému tématu, jakým je často diskutované vizuální zpracování Fallout 4.

"Domnívám se, že v každé z našich her se grafika zlepšuje. Ale není to jen o grafice, nýbrž i o paměti - aby byl herní svět uvěřitelný, potřebuje nejen více dynamických detailů, ale také aby si pamatoval různé věci a nahrával se svižněji. Samozřejmě, na grafice záleží, protože vás přesvědčí, že TAM opravdu jste."

A proč je čtvrtý díl barevnější než šedivá trojka? Dle šéfa vývojářů byl Fallout 3 příliš jednotvárný, takže pokud jste ho hráli třeba osm hodin v kuse, mohlo to být docela depresivní. Proto se v pokračování udělali o trochu veselejší barvy, ale zároveň jsme byli ujištěni, že v místě, kde vybuchla atomovka, to bude opravdu temné a bezútěšné, přesně jak byste očekávali.

Dále jsme se také dozvěděli, že váš psí společník, Dogmeat, nebude ve hře moci zemřít. Nebudete si tedy muset dělat starosti, že byste o něj nadobro přišli. Prý to ale neznamená, že by byl nezranitelný, naopak, dojde na situace, ze kterých vyjde vážně zraněn a v důsledku toho pak nebude schopen některých činností jako běžně.

A proč se najednou Bethesda rozhodla zahrnout do hry dabing, vůbec poprvé v sérii? "Ve Fallout 3 jsme obětovali část vyprávění za to, že hráč mohl dělat cokoli, co se mu zachtělo. Minule byly emoce omezeny jen na klikání na dialogy, ve čtyřce to s namluvením budete mnohem více prožívat."

Důležité prý bylo, aby scénáristé neměli příliš v hlavě, že pro vše se bude muset natočit dabing, protože tahle logistická noční můra by je pak svazovala. Nakonec jim prý namluvení 13 tisíc řádků dialogů za dva různé protagonisty (muž, žena) zabralo dlouhé čtyři roky, včetně testování.

Fallout 4 by měl být jinak opravdu hodně dlouhý, vyplývá ze slov producenta Jeffa Gardinera, když tvrdí, že ve hře strávil už 400 hodin a přesto v ní stále ještě nachází nové věci, které předtím neviděl. Běžně se mu prý stává, že se toulá po herním světě a pak se sám sebe ptá, kdo něco velkého postavil a co to sakryš má být.

Sledujte také 9 minut z hraní, další video a o podpoře modů, videosrovnání trojky se čtyřkou a další zpravodajství z posledních pár týdnů - Fallout 4 vyjde letos 10. listopadu pro PC/PS4/X1, rezervovat na Alza.cz.

Read this next