Na Far Cry 5 dělalo přes 1000 lidí
+ otevřeno nové studio UbiSoftu.
Menší studia, jako třeba Warhorse, to ráda používají jako omluvu či spíš výmluvu (viz dokument o Kingdom Come), proč něco na jejich produktu není dokonalé či pořádně vyladěné: "Víte, nás je jen 120, ale na jiných velkých hrách v otevřeném světě dělá několikanásobně víc lidí, takže nás nemůžete porovnávat". Že každý může dělat jen takové projekty, na jaké má kapacity a zdroje, to už většinou nezazní...
Dnes vyšlo najevo, že na aktuálním Far Cry 5 (Alza.cz) pracovalo dokonce přes tisíc lidí. To je podobné číslo jako počet autorů GTA 5 (napříč různými studii Rockstaru).
Patrně to nebylo tak, že by všichni makali několik let stoprocentně jen na této jediné hře na plný úvazek, spíš to berme jen jako počet lidí, kteří se na hře někdy v průběhu jejího vývoje částečně podíleli (a pak se zase přesunuli na něco jiného).
UbiSoft Toronto prý přichystalo třetinu herního světa, studio v Šanghaji bylo odpovědné za jeho zaplnění zvířaty a pobočka v Kyjevě měla na starosti engine a optimalizaci PC verze. Stránka na Steamu uvádí ještě výpomoc od UbiSoft Montreal a Red Storm.
Francouzský výrobce na to tedy šel chytře, když část Far Cry 5 vznikla v zemích s levnější pracovní silou (oproti nákladné Kanadě), jako je Čína a Ukrajina. Celkově UbiSoft zaměstnává asi 11 tisíc lidí (z čehož čtvrtinu tvoří Montreal), díky čemuž je schopen vydávat velké hry tak rychle za sebou, s tak nabobtnalým obsahem a v takové kvalitě.
Nyní oznámil další expanzi: otevře nové studio v dalším kanadském městě, kterým je Winnipeg. Řídit ho bude Darryl Long, který byl producentem právě FC5 a ve firmě (Montreal) strávil uplynulých 15 let, přičemž začínal jako programátor.
Cílem je, aby pobočka během pěti let vzrostla na 100 lidí, což má znamenat investici do oblasti ve výši 35 milionů dolarů, napsali Gamesindustry a CBC. Bude pomáhat ostatním kanadským studiím s tvorbou jejích AAA titulů a s vytvářením otevřených světů.