Skip to main content

Na Destiny 2 se už začalo pracovat

Activision hýří nadšením z odbytu - rozbor.

Když šéf vydavatele Bobby Kotick na jaře predikoval, že se z Destiny stane nejdůležitější nová značka v herním průmyslu, mnozí se mu vysmáli. Ale jeho slova se bezezbytku naplnila a v Activision hýří nadšením.

"Destiny má více než 9,5 milionu registrovaných hráčů," pochlubili se. A nepřekvapivě oznámili, že už začali pracovat na příští velké hře pod značkou Destiny (nemusí to být nutně Destiny 2) i na budoucích přídavcích nad rámec těch dvou ohlášených.

Toto číslo 9,5 milionu není ekvivalentem prodaných kusů, protože někteří lidé mají vícero uživatelských účtů. Ani ho nelze vnímat jako počet vyexpedovaných kusů, jelikož spousta krabic ještě může ležet na krámech.

I tak je ale jisté, že Destiny se stalo komerčně úspěšnější než Watch Dogs, kteří od května doteď dokázali uvést na trh celkem 9 milionu kusů (u Far Cry 4 odhaduje UbiSoft celkově 6 milionů a u The Crew 2 miliony). Zářijové onlinovce od Bungie na to navíc stačila poloviční doba.

Watch on YouTube

K čemu si mohou nejvíce gratulovat, je to, jak je Destiny nesmírně chytlavé a má nějaké kouzlo, které nutí hráče vracet se k němu skoro každý den. Průměrně lidé stráví u hry tři hodiny denně, čehož důkazem je i náš redaktor Aleš Harazim, a slibuje to časem mvětší než běžné výnosy z DLC. Vedle toho prvního The Dark Below mimochodem dostanou nový obsah i ti, kteří nechtějí platit: nové zbraně a výzbroj, nové denní Bounties a další sloty (info).

Úspěch má i jinou rovinu: Activision se zbavili závislosti na Call of Duty či World of Warcraft, jejichž sláva po letech ždímání postupně vyhasíná. Ačkoli Advanced Warfare prý bylo nejvíce předobjednávanou hrou roku napříč celým trhem a u WoW stoupl počet předplatitelů na 7,4 milionu vzhledem k brzkému datadisku.

Kotick také uvedl, že Destiny překonalo i jejich interní očekávání, když zařídilo o 78% vyšší tržby v minulém čtvrtletí oproti roku předtím, a podobně se netrefili ani analytici. Jediné, co je může mrzet, je to, že u této onlinovky nezavedli měsíční předplatné, které by se nepochybně ujalo a vygenerovalo by ještě vyšší příjmy než nyní. Dvě třetiny tržeb firmy jinak pochází z digitální distribuce a online nákupů.

Watch on YouTube

Read this next