Na Click2Play za měsíc prodáno jen 170 kusů her
Dle Comgadu je 20 kusů levného Gothicu úspěchem.
Pamatujete, jak jsme ve starším podcastu odhadovali šance nové domácí digitální distribuce Click2Play? Nyní to lze srovnat se skutečností, neboť společnost Comgad nezvykle zveřejnila její výsledky za první měsíc ostrého provozu (začátek listopadu až začátek prosince).
Za úvodní měsíc bylo na Click2Play provedeno celkem 130 objednávek a v jejich rámci zakoupeno 170 her. Nejprodávanějším hrám, dá-li se tomu tak říkat, prý jasně vévodí akce Hard Reset a RPG Arcania: Fall of Setarrif, kterých se podle Comgadu prodalo okolo 20 kusů.
Vzhledem k faktu, že každá z nich stála při startu jen pár stovek (za plnou cenu byl zájem o poslední díl série Trainz Simulator), vzhledem k dlouhodobé popularitě a rozšířenosti série Gothic v ČR (desítky tisíc prodaných kusů v re-edicích) i k nevyžadování původní Arcanie jsou takto nízká čísla překvapením i zklamáním, což přiznal i Comgad: "Toto číslo není z pohledu celkových prodejů v ČR a SR zatím příliš vysoké," komentoval to marketingový manažer David Semerád, ale podle něj se o službě musí hráči teprve dozvědět.
Tomu však protiřečí další Comgadem odhalený statistický údaj a to více než 12 tisíc unikátních návštěvníků za měsíc, což na nový web rozhodně není málo. Odpovídá to skalnímu jádru českých hráčů (potenciálních zákazníků jakékoli digitální distribuce) i jednorázovému informování o službě na všech předních českých webech. Avšak jen přibližně 10% návštěvníků (cca 1500) se rozhodlo vytvořit si tam svůj uživatelský účet a vrátit se, což svědčí buď o složité registraci nebo o nezaujmutí nabídkou her (navzdory např. rozdávání kreditů zdarma a vysokým zaváděcím slevám).
Provozovatel Cilck2Play interpretuje tyto výsledky poněkud zvláštně: "Úspěšný start Click2Play nám potvrdil zájem hráčů o takto koncipovanou službu digitální distribuce, která vyplňuje mezeru na našem trhu." Více o ní v našem rozhovoru.