Skip to main content

Musejí EA opět propouštět 10% zaměstnanců a končí EA Partners?

Nezbytnost pro zefektivnění firmy. A jak se to týká ČR?

Od rezignace šéfa Johna Riccitiella to je za poslední týdny už poněkolikáté, co se z různých zdrojů vynořují zvěsti o údajně mohutném propouštění v Electronic Arts. Některé zdroje hovořily dokonce až o dání výpovědi 10% ze všech zaměstnanců, což by bylo ohromné číslo, protože koncem roku 2012 v EA pracovalo celkem 9370 kmenových zaměstnanců (asi nepočítaje ty najaté coby externisty, tzv. kontraktory).

Zvenčí tyto zprávy na všech světových webech vypadají bledě, jako že na tom asi EA musejí být hodně špatně. Ale ve skutečnosti se dost pravděpodobně jedná stále o jednu a tu samou vlnu propouštění, o které bylo rozhodnuto někdy v březnu a kdy všem dotčeným skončí zaměstnanecký poměr asi k 30. dubnu. Novináři se o tom jen dozvídají postupně od různých zdrojů, jak ohlašují svůj odchod, což navenek vyvolává mylný pocit, že jde o několikáté propouštění v radě, ale není tomu tak.

Prvotní spekulace o až 2000 odejitých pracovnících z EA se později ukázaly být silně přestřelené, jejich číslo se spíš bude pohybovat "jen" okolo několika stovek. Různé zdroje se ale shodnou na tom, že postiženy touto vlnou byly úplně všechny pobočky a studia firmy. Včetně již beztak poměrně malého osazenstva domácích EA Czech, odkud k 30. dubnu musí odejít dlouholetý komunitní manažer Dušan Šimonovič, jak již dříve přiznal na jeho osobním Twitteru, kde se to nyní snažil zlehčit: "Prepúšťanie v hernom priemysle sa vždy berie tak tragicky. Nie, zamestnanci nemajú IDDQD ani tam. Neveselé, ale normálne."

Měla být uzavřena i dvě interní EA studia: PopCap ve Vancouveru (které bylo před lety koupeno za velké peníze) a QuickTime Studio, složené z bývalých tvůrců NFS z EA BlackBox. V oficiálním komentáři na to vedení firmy reagovalo stejným zdůvodněním jako před pár týdny. Tedy že jde o nezbytný restrukturalizační proces pro zefektivnění fungování firmy a o nastavení nových priorit na začátku nového fiskálního roku, aby byla kvalitně připravena na přechod na novou generaci a na výrobcu co nejlepších her i služeb pro zákazníky.

"To nás vedlo k často obtížným rozhodnutím ohledně zmenšení personálu v některých pobočkách, kdy nám budou odejití kolegové chybět, ale bylo to potřeba pro dosažení našich cílů," uvedli EA, aniž by upřesnili, kolika osob se tyto změny celkově dotkly. Zájemci o detaily nechť zabrousí na sesterský web GamesIndustry, který cituje uniklý interní dopis od prozatímního šéfa EA Larryho Probsta.

Podstatnější vliv na koncové hráče by měla jiná, oficiálně nepotvrzená spekulace o údajném zavření divize EA Partners, která hledala nadějné projekty a pomáhala s jejich vydáním i marketingem. Díky tomu jste si mohli zahrát např. Crysis, Bulletstorm, Brutal Legend, Syndicate, Kingdoms of Amalur a mnoho jiných titulů, které by asi jinak vůbec nevznikly. A další hity, jako třeba Rock Band nebo Half-Life 2 Orange Box, které EA Partners pod sebe ulovili, by neměly takovou distribuci. Podle několika nezávislých zdrojů prestižního Game Informeru prý tento program EA, v roce 2009 zaměstnávající jen 50 lidí, skončí svou činnost, ale dvou budoucích her jako FPS od Respawnu a FUSE od Insomniacu by se to nemělo dotknout. Ex-autoři Call of Duty se nechali slyšet, že o jejich budoucnost se nemáme strachovat a že jsou v pohodě.

Read this next