Skip to main content

Mučící scéna bude v Metal Gear Solid 5 nehratelná

Nechce zajít tak daleko jako GTA 5 + o odlišnosti nextgen portu.

Když slabší povahy spatřily červnový trailer z Metal Gear Solid 5 s některými dost kontroverzními praktikami uplatňovanými vůči spoutaným a bezbranným zajatcům, nemuselo se jim z nich udělat dobře.

Hideo Kojima má ale naštěstí rozum a nechce se dostat do televizních zpráv Fox News kvůli zvrhlostem nebo úchylárnám, které by nechal hráče vykonávat. V MGS5 proto budou vyobrazeny pouze neinteraktivní cutscénou, řekl dnes Eurogameru na veletrhu v Tokiu.

Bude to tedy rozdíl oproti aktuálnímu Grand Theft Auto 5, které často obsahuje až přehnaně brutální pasáže či úkoly, které musí hráč osobně vykonat, včetně mučení Trevorem, které se nedá nijak přeskočit, na rozdíl od třeba letištní scény v Modern Warfare (viz zamyšlení v zítřejší 2. částí podcast-speciálu).

Ale je vlastně vůbec nutné takové násilné scény ve hrách mít? "Jedná se o něco, co je potřeba mít citlivě implementováno. Tím, jak se zvyšuje expresivnost her, už nikomu nezabráníte, aby pomyslnou hranici překročil, pokud se mu zachce," zamyslel se Kojima.

Podle jeho názoru to každá hra v sobě nemusí. Ale pokud vývojář chce prostřednictvím násilí předat hráči emoce, na nichž hra staví, tak v ní tyto věci chce mít - zvlášť když se příběh MGS5 točí okolo pomsty, tak nechce jen našlapovat okolo.

Slavný designér z Kojima Productions také považoval za důležité zdůraznit, že Fox Engine je navržen pro současné (staré) konzole, nikoli pro Xbox One a PS4, tudíž od nextgen verze MGS5 nemáme čekat zázraky, resp. grafiku srovnatelnou s hrami designovanými jen pro nové konzole. Jeho cílem je, aby hra běžela na staré generaci 30 snímků za vteřinu a na nové generaci 60 snímků, kde navíc bude vše ve vyšším rozlišení a nasvícení má být hezčí, ale jinak hratelnost zůstane shodná.

E3 trailer

Read this next