Molyneux: Prodeje GTA 5 nijak impozantní nejsou
Výnosy z mobilních her jsou podle něj lepší.
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Tímto úslovím se zřejmě řídí Peter Molyneux, legendární designér z počátků počítačové zábavy, už méně slavná slibotechna nenaplněných vlastností několika dílů Fable a naposledy badatel, co je uvnitř kostky v Curiosity.
Na včerejší konferenci Mobile Entertainment, kde se probíraly inovace v mobilních hrách, před publikem promluvil o rekordních prodejích Grand Theft Auto 5, nad nimiž básní snad celá herní branže, ale on to vidí úplně jinak.
"Utržit miliardu dolarů za měsíc, to zní impozantně, ne?" položil si Molyneux nejprve řečnickou otázku, aby ji pak sám ihned vyvrátil: "Ne, to není vůbec impozantní."
Rozhodl se komerční úspěch GTA 5, o němž říká, že je vysokonákladové AAA hra, přirovnat k mobilním hrám. Ty podle něj dosahují tržeb mezi 3-5 miliony dolarů denně. "To je teprve impozantní," dodal.
Když toto vyjádření čtete mezi řádky, zdá se, že Molyneux je možná trochu ukřivděný. Asi chtěl docílit zviditelnění mobilních her, kde on v současnosti působí, což se mu asi podaří. Když už netvoří ty velké xboxové jako v minulosti, nedostává se mu takové pozornosti, jak byl zvyklí, a může tím trpět.
Mohl narážet i na fakt, že není žádné velké umění dosáhnout takových tržeb jako GTA 5 s megalomanským rozpočtem na vývoj a marketing, kdežto u mobilních her jsou náklady někde úplně jinde, přesto vynášejí slušný zisk. Ale to už samozřejmě nekonkretizoval, protože kdyby se takto navezl do Rockstaru, všichni milovníci GTA 5 by to mohli brát jako útok a Molyneux by se od té doby stal jejich nepřítelem.