Molyneux: 360 má stále kam jít
Grafika bude lepší a lepší.
Kreativní ředitel pro Microsoft Game Studios, Peter Molyneux, řekl GamesIndustry.biz, že Xbox 360 má stále spoustu technické síly, kterou teprve ukáže.
Na konferenci Develop, která se konala minulý týden v Brightonu v Anglii, řekl Peter, že i když jsou současné konzole na trhu již přes pět let, týmy stále posouvají hranice hardwaru. A to včetně Lionheadu, kde se pracuje mimo jiné na Fable 3.
Na otázku, zda se zlepšila efektivnost produkce, když jsou vývojáři lépe obeznámení s architekturou hardwaru, odpověděl Peter: „Mysleli byste si, že je to pravda, ale problém je v tom, že s velkými znalostmi přicházejí velké příležitosti – tady je váš problém.“
„Demo Fable 3, které jsem ukazoval – ty úrovně jsou čtyřikrát větší a máme tam skutečné dynamické osvětlení. Nic z toho jsme předtím nedělali. Kdybychom to neudělali, naše problémy by byly mnohem jednodušší. My se ale překonáváme, znovu a znovu.
„S konzolemi se vždycky děje taková zajímavá věc – ty nejlépe vypadající hry obvykle vycházejí až po konci dané generace. Stále máme místo pro objevování toho, kam až může 360 zajít, co se týče grafického rozlišení. Stále vynalézáme nové věci.“
V podstatě stejnou věc řekli nedávno i Cliff Bleszinski, který v současné době pracuje na Gears of War 3 a Bulletstorm a Don Mattrick, šéf zábavní divize Microsoftu.
Ačkoliv je Peter Molyneux známý kecálek, svým způsobem má pravdu. Současné konzole, i když jsou na trhu bez vidiny další generace poměrně dlouho, mají stále kam jít. V současné době se ovšem jak Sony, tak Microsoft snaží spíše rozšířit svoji hráčskou základnu skrze příležitostné hráče.