Skip to main content

ModNation Racers

LittleBIGPlanet na kolech chce hráče-umělce.

Nově připravovaná hra ModNation Racers je - i kvůli zaměření na hráči vytvořený a sdílený obsah, spolu s roztomilým kresleným grafickým zpracováním - automaticky přirovnávána k loňskému PS3 hitu LittleBigPlanet. Podobnost ovšem není tak velká, jak se na první pohled může zdát. Přestože se vývojáři ze studia United Front snaží obohatit žánr arkádových závodů stejně, jako Media Molecule povznesli plošinovky, mají k novinkám trošku jiný přístup. Nechat hráče modifikovat vozítka, avatary řidičů a celé tratě v co nejkratší době. Pomocí editorů, které upřednostňují uživatelskou přítulnost, před milimetrovou přesností při tvorbě.

Zatímco LittleBigPlanet vyžadoval od hráče duši konstruktéra a technika, zasypával jej množstvím šroubů, pístů či pružin a vyžadoval základní znalost fyzikálních pojmů jako například setrvačnost a odstředivá síla, ModNations naopak očekává hráče umělce. A přitom ani není nutné, aby byl extra nadaný. Jednoduchosti dosahuje využitím jednoduchých inteligentních štětců, které dokáží většinu práce automatizovat.

Editace začíná výběrem z několika tématických prostředí, z nichž byly zatím představeny zasněžené hory. Ukázky pouští a obydlených oblastí mají přijít co nevidět. Následně je třeba vytvořit samotnou závodní trať. Tato činnost spočívá přímo v ovládání miniaturního parního válce po mapě. Jedná se o šikovně řešený způsob, protože chování a ovládání je lehce podobné samotnému závodění. A hráč ihned získává hrubou představu o výsledné hratelnosti. Stoupání či klesání trati se řeší také jednoduše, pomocí pravé páčky na ovladači.

Samotný beton není jednou věcí, která je na trať ihned automaticky položena. Zběžné přeskočení do testovacího módu odhalí, že hra za vás umístila i základní textury a předměty. Bez práce se dočkáte startovací čáry a odpočítavacích semaforů. A zároveň základní výzdoby okolí trati jako jsou například svodidla. Případně mosty, pokud jste trať křížily v různých výškách. Všechny tyto předměty lze následně upravit manuálně dle libosti. Ale zbrklý hráči mohou mít vše hotovo raz dva. Zároveň je vhodné zmínit, že lidé kteří se necítí na tvorbu od nuly, mohou vzít libovolnou hotovou závodní trať a pouze ji lehce přepracovat k obrazu svému.

S vytvořenou tratí se můžete vrhnout na její dolaďování a zkrášlování. Jedna skupina nástrojů, která hráčův kurzor většinou uzamkne pouze na prostory samotné silnice, umožní měnit typ povrchu a přidávat na dráhu překážky. Takže nebude problém přichystat ďábelsky klouzavé zatáčky a nebezpečně zúžené úseky. Za pomoci funkcí pro úpravu terénu lze v rychlosti vykopat jezírka, nasypat kopce a přidat strmé útesy. A na zbylé volné části mapy lze náhodně rozsypat různé druhy stromů, domků a nakonec celé zátiší oživit stádem roztodivné zvěře. V zásobě jsou i tématické předměty, specifické pro dané prostředí. Editor je zároveň dostatečně chytrý na to, aby při divokém rozsévání lesa všemi směry, nezasadil stoletou jedli přímo doprostřed záludné zatáčky. Totéž platí pro úpravy terénu. I když budete hloubit kaňony, nachystaná silnice se nepropadne, ale vytvoří se most. Každopádně, nebudete-li s výsledkem plně spokojeni, lze libovolný předmět vzít a přesunout, smazat nebo upravit přesně dle chuti.

Vzhledem k žánru arkádových závodů cartoon vozidel všeho druhu, které v mnohém připomíná Mario Kart, nemohou chybět ani zbraně. Podrobnějšími detaily o arzenálu zatím chlapci z United Front značně šetří. Ale ukázali alespoň základní rakety a nebo například power-up, který hráči odemkne šikovnou zkratku. A nebude chybět ani turbo.

Podle prvních dojmů lze odhadnout, že vytvoření takové průměrné trati v okolí jezírka, s domky okolo silnice, bonusy a zarostlými loukami, vezme zběhlému hráči sotva deset minut. A pohled na testovací jízdu ukazuje rychlou závodní akci, plnou výbušných situací a lehký chaos závodníků, kteří se vzájemně pošťuchují a posílají do pneumatik lemující trať.

Bohatých editačních možností se dočkáme i pro vozidla a jejich řidiče. Ty mají umožnit širokou škálu modifikací od vzhledu motoru, až po velikost a umístění řidičova nosu. Ač jde o změny zejména kosmetické, bez vlivu na hratelnost, ve výsledku hře dodávají větší množství osobitosti, než lehce anonymní, jednoduché a podobné prostředí vytvořených tratí. Ty, i když nejsou ošklivé, tak množstvím detailů spíše připomínají několik let staré realtimové strategie.

Tvůrci zatím mlčí ohledně funkcí a možností pro online sdílení uživatelského obsahu. Na druhý pohled tedy ModNation Racers nepřipomínají úplně LittleBigPlanet. Ale spíše Spore, kde má hráč naprostou kontrolu nad vzhledem hry. Ale hratelnost a pravidla zůstávají pořád stejná. I se zatím jeví, díky nekonečné zásobě tratí, slibované dlouhé kampani a stylově nadčasové grafice, na slibný oddechový titul. Pokud se nic nepokazí, hry se dočkáme na přelomu roku 2009 a 2010 pro konzoli Playstation 3.

Read this next