Skip to main content

Mobilní hraní je na sestupu

Tvrdí to studie.

S překvapivým zjištěním přišla analytická firma Flurry. Podle její studie zažilo hraní na mobilech v roce 2017 pokles o 16 procent, co se týče počtu herních seancí.

Proč překvapivým? Protože uživatelé vlastní stále výkonnější mobily, pro něž vycházejí nezřídka ty samé verze her jako pro PC či konzole, viz Life is Strange či Civilization 5, takže by člověk čekal spíš opak.

Pokles však kompenzuje nárůst utrácení hráčů, které prý bylo loni vyšší než kdykoli v minulosti. Roste také velikost displejů mobilů, když velké obrazovky nyní mají 55 % podíl na trhu, zatímco těch středních ubývá.

Pozitivní zprávou má být dle Flurry to, že se rapidně rozšiřuje počet vývojářů i uživatelská základna lidí, kteří na svém mobilu rozběhnou hry pro augmentovanou realitu, ať už jde o androidí řešení ARCore či ARKit od Apple.

Ten jinak prý ve 2017 ztratil pár procent ze svého podílu na trhu (z 37 % na 34 %) kvůli pozdnímu uvedení a nedostatku kusů iPhone X, byť to nebylo ve prospěch Samsungu, který zůstal na svém, nýbrž tato procenta ukořistili čínští výrobci Huawei a Xiaomi.

Read this next