Grafický efekt z PS3 nyní i na Xboxu 360
Vyhlazování hran jako v Killzone 3.
Pár xboxových vývojářů tvrdí, že se jim na svých konzolích nyní podařilo zprovoznit grafický efekt doposud vyhrazený pouze pro konkurenční PlayStation 3. Řeč je konkrétně o vyhlazování hran MLAA, které bylo použité v hitech jako Killzone 3 nebo God of War III a zásadně tak přispělo k zaoblení jinak ostrých rohů a špičatých hran.
Až doposud se mělo za to, že MLAA je technikou neprůchodnou na architektuře Xboxu 360, ale těmhle dnům je podle všeho konec. Dva vývojáři Jorge Jimenez a Jose Echevarria totiž MLAA zprovoznili nejen na Xboxu 360, ale také na PC - a ještě tvrdí, že jejich implementace je mnohem kvalitnější.
"Na Xboxu 360 se obraz vyrenderuje za 2,47ms, a to jsme ještě příliš neoptimalizovali," pochlubil se Jimenez v rozhovoru se serverem Games Industry. Jen pro srovnání: na PS3 trvá renderování obrazu s MLAA minimálně 3-4ms.
"Nemůžeme mluvit za všechny používané verze MLAA, ale máme za to, že ta naše viditelně zvedá kvalitativní laťku a navíc produkuje srovnatelné, ne-li lepší výsledky než MLAA počítané procesorem," řekl Jimenez. Teď je jen otázkou, zda se téhle techniky včas ujmou také áčkoví xboxoví vývojáři.
MLAA je relativně nová technika vyhlazování hran, se kterou přišlo Sony a Intel v reakci na stále častější absenci klasického antialiasu na playstationových hrách.
Kvůli vysokým nárokům na procesor a paměť se totiž v posledních letech stávalo, že vývojáři museli vyhlazování hran v PlayStationu 3 oželit, čímž ve finále jejich tituly vypadaly mnohdy lépe na Xboxu 360. MLAA bylo vyvinuté na centrální úrovni, odkud ho pak Sony začala distribuovat vývojářům v čele s autory God of War III.