Mizí nám velké singleplayerové hry, posteskl si tvůrce BioShocku
Proč? A má na to lék?
Pár vlaštovek ještě jaro nedělá, ale při pohledu na některé poslední hry, jako Rainbow Six Siege či Star Wars Battlefront, se nelze ubránit pocitu, že se rodí nový trend.
Všiml si toho i kreativní šéf Irrational Games a tvůrce série BioShock. Prý to pozoruje už pár let a zná i pravou příčinu, řekl coby host v posledním dílu pořadu onPoint:
"AAA singleplayerové příběhové hry začínají mizet. Mám na mysli hry jako BioShock, vyrábí se jich už nění méně. Důvodem je prostý fakt, že jsou velmi nákladné na vývoj a spousta hráčů tady vykřikuje, že nehodlají utratit 40, 50 nebo 60 dolarů za nějaký zážitek, který jim vydrží jen 10 - 12 hodin. Chtít po někom takovou částku, je to hodně."
Ve svém novém projektu si Levine láma hlavu nad tím, jak udělat příběhovou hru, která se bude hrát podobně jako BioShocky, ale zároveň je znovuhratelná, levnější na vývoj a bude reagovat na hráče, aby se v ní problémy daly řešit rozličnými cestami a zůstalo na hráči, jakou si ji udělá. Prý to je složitá otázka k vyřešení.
Později to ještě Levine vyjasnil na Twitteru, že se nesnaží, aby singleplayerová kampaň byla delší než 12 hodin, nýbrž se pokouší vymyslet koncept hry, která vás odmění za opětovné hraní. Krátké kampaně prý má osobně rád a chce vytvořit malý otevřený svět jako BioShock 2, ale mít ho znovuhratelný.