Mirrors Edge 2 začátkem příštího roku, i další Plants vs Zombies
Zato Mass Effect 4, Titanfall 2 a Battlefield 5 daleko.
Mimořádně výživnou výroční finanční konferenci uspořádali v noci na dnešek EA, kteří odkryli karty na příští roky a podělili se o spoustu čísel.
Patrně nejdůležitější novinkou je, že pokračování Mirrors Edge (info) má přesnější termín: vyjde někdy začátkem příštího roku, pravděpodobně v březnu 2016. Někdy v prvním čtvrtletí se objeví i nový díl Plants vs Zombies pro konzole/PC, prý větší a výraznější než minule (detaily na E3, minulé Garden Warfare se prý stalo hitem mezi mladými i starými).
Zato jiné velké hry jsou hodně vzdáleny: s Mass Effect 4 nepočítají EA dříve než v jejich dalším fiskálu, který začne v dubnu 2016. To samé platí pro Titanfall 2, který je naplánován nejpozději na jaro 2017. Blíže zacílen byl nový Battlefield od DICE, který dle předpokladů dorazí na podzim 2016.
Letos o Vánocích chtějí EA sázet logicky hlavně na Star Wars Battlefront, u kterého jsou sebevědomí a čekají odbyt 9-10 milionů kusů za úvodních pět měsíců (čerpají z obvyklých prodejů 15 milionů Battlefieldů i z téměř 30 milionů shlédnutí na YouTube). Vývoj hry prý dobře odsýpá, nyní už je plně hratelná. K odkladu nedojde díky bohatým zkušenostem vývojářů se současnými konzolemi, s BF4, s Frostbite enginem i díky "čisté vizi", potíže s konektivitou při startu prý nebudou.
Nadále platí, že někdy mezi říjnem a prosincem přijede nový díl Need for Speed, o němž jsme se ale stále nedozvěděli název ani detaily. U sportovních evergreenů nic nového, ročníky FIFA a NHL vyjdou v září, konzolové NBA Live 16 v říjnu.
"Čtyři z pěti kusů Battlefield Hardline se prodaly na PS4 či X1. Dokumentuje to mnohem rychlejší rozšíření než u minulých generací konzolí, které bude dále pokračovat. Dalších 22 milionů konzolí na trhu odhadujeme do konce letošního kalendářního roku, které přibudou k 22 milionům konzolí, které byly venku ke konci 2014," uvedli dále EA, kteří přesto některé letošní sporty uvedou i pro starou generaci, ale nové velké tituly míří hlavně na PS4/X1.
Jejich tržby se právě díky PS4/X1 výrazně zvedly (o 172%), zatímco ty z PS3/X360 klesly o polovinu. Výsledky ze Severní Ameriky ze zlepšily o 11%, zatímco Evropa zůstala na tom samém. Největší dojnou krávou pro EA zůstávají stáhnutelné přídavky, které jim generují mnohem více než downloady plných her. Co se týče krabicovek, prý neučiní "nic nepřirozeného", co by je mělo upozadit kvůli tlačení ekonomicky výhodnějších digitálek. EA říkají, že mají mezi kamennými obchody skvělé partnery, kteří mají vliv a jsou jim vždy nápomocní, takže je nehodí přes palubu.
Se službou EA Access na Xbox One je firma extrémně spokojena, protože překonala očekávání (počet uživatelů ale nechtějí říct, protože netvoří znatelnou část finančních výsledků). Naplno se začne spolu s Microsoftem propagovat až od léta, když tam je už dvanáct her. Na streamované herní služby (PlayStation Now) a virtuální realitu se EA pořád dívají s určitým odstupem, když s nimi provádějí jen "inkubační pokusy". Tvrdí, že se na tomto poli musí odvést ještě spousta práce, nicméně vidí zde příležitosti do budoucna a něco do nich investují, aby byli napřed a využili potenciál.