Minulé díly Splinter Cell byly moc těžké
Proto je Conviction úplně jiné.
Možná jste minulý týden zkusili xboxové demo Splinter Cell: Conviction. Nebo případně shlédli jeho nahrávku a přečetli článek třeba na Tiscali. Ohlasy na něj obvykle zněly nějak takhle: "Tohle že má být Splinter Cell, WTF? Vždyť to už není stealth akce jako dříve, nýbrž obyčejná krycí střílečka."
Industry Gamers bleskově zareagovali na situaci a oslovili kreativního ředitele Maxe Belanda z Ubisoftu, aby jim důvody výrazné změny konceptu Conviction osvětlil.
"Neustále jsme se setkávali s nářky, jak je série Splinter Cell těžká. Mnozí lidé hráli úvodní mise našich her a v ní také skončili kvůli obtížnosti, která pro ně byla příliš vysoká," začal s obhajobou překopání hry její vývojář. Chtěli nadále cílit na chytré hráče, ale prý to buď uchopili za špatný konec nebo takových hráčů neexistuje mnoho.
"Spousta lidí hru nedokončila a prodeje série Splinter Cell stagnovaly. Když si srovnáte odbyt prvního dílu a čtvrtého dílu, šlo to dolů. Proto jsme se rozhodli přistoupit ke stealth žánru trochu jinak," zdůvodnil to Max Beland.
Namísto pomalého a obezřetného postupu, kdy se metodou pokus-omyl dostanete dál o centimetr za minutu, bude Conviction jiné. "Jste přece Sam Fisher, ultimátní predátor, který se ničeho nezalekne".