Minecraft RTX v plné verzi a Nvidia DLSS v dalších hrách
Souhrn novinek.
Minecraft s RTX pro Windows 10 opouští beta fázi a přechází do plné verze.
Veškeré osvětlení hře využívá formu ray tracingu, tedy simulaci průchodu světelných paprsků scénou, známou jako path tracing. Také Minecraft s RTX podporuje NVIDIA DLSS a díky tomu lze při zapnutém path tracingu zvednout snímkovou frekvenci až na dvojnásobek. Hráči k tomu dostanou vylepšení v podobě balíčku textur pro Physically Based Rendering, který lze využít v podporovaných světech a spolu s ray tracingem dopomůže k ještě realističtějšímu vzhledu prostředí.
U příležitosti vydání plné verze Minecraftu s RTX oznámila NVIDIA vydání dvou nových světů. Tím se celkový počet oficiálních světů s podporou RTX zvýšil na 15. První z nich, Colosseum, je již k dispozici. Druhý, s názvem Dungeon Dash, přijde brzy. Více zde.
Během prosince zamíří Nvidia DLSS do čtyřech nových titulů. Jde o CRSED: F.O.A.D. (dříve Cuisine Royale, vyšlo 3. prosince), Moonlight Blade (7. prosince), Mount & Blade II: Bannerlord (bude vydáno v prosinci) a Scavengers (technický test). Celkový počet her s podporou této technologie tak již dosáhl třech desítek.
Technologie DLSS zvyšuje výkon:
- až o 40% v CRSED: F.O.A.D., což znamená, že na každé GeForce RTX lze hru hrát v rozlišení 4K při více než 90 FPS.
- V Moonlight Blade může snímkovou frekvenci více než zdvojnásobit. Díky tomu bude možné na všech GeForce RTX hrát hru v rozlišení 4K a více než 60 FPS.
- až o 50% v Mount & Blade II: Bannerlord, což znamená, že na kterékoliv GeForce RTX lze ve 4K dosáhnout více než 60 FPS.
- ve Scavengers až o 40%. Opět bude možné na kterékoliv GPU GeForce RTX hru hrát při 60 FPS a více ve 4K rozlišení.