Jak si vede World of Warcraft v USA?
Nová statistika se zohledněním datadisku.
MMORPG World of Warcraft mělo jenom v USA - podle posledního počítání spol. NPD Group, monitorující zámořský trh - prodat cca 8,6 milionu kusů. Uvedená statistika přitom zahrnuje také obě samostatně se prodávající rozšíření hry The Burning Crusade a Wrath Of The Lich King, potažmo sběratelskou edici. A zohledňuje pouze maloobchodní prodeje, z čehož následně vyplývá obrat okolo 250 milionů USD.
Ovšem ještě zajímavější jsou ty drobné, které se měsíčně přisypávají Blizzardu do kapsy skrze předplatné z hraní. Stojí za připomenutí, že koncem minulého roku měla být celosvětová základna hráčů WoW 11,5 milionu, že se tenhle titul dostal i do Guinnesovy knihy rekordů jako vůbec nejpopulárnější MMORPG, které v dubnu 2008 mělo mít 62% podíl v rámci tohoto trhu. A že nástavba ve Wrath of the Lich King se měla stát historicky vůbec nejrychleji se prodávající PC hrou, když se za prvních 24 hodin rozebralo na 2,8 milionu kusů.
World of Warcraft je prostě fenomén a jakkoliv může být pro někoho na místě jistá kritika produktu, hra ani po těch letech neztrácí nic ze svého dřívějšího výsostného postavení na MMORPG poli. Máte pocit, že by konečně mohl přijít titul, který by trůnem dokázal výrazně otřást?