Milion kusů překonáno, Kingdom Come utržilo miliardu korun
Za pouhý týden.
Přestože v posledních dnech musí čelit naprosto nesmyslným obviněním a argumentům, Warhorse a zejména Zdeněk Bakala (70 % majitel studia) mohou otevírat šampaňské nebo nějaké dobré víno. Jejich hra se zařadila po bok Space Engineers, Factorio, Euro Truck Simulator či Arma, byť žádné z uvedených her se to pravděpodobně nepovedlo tak rychle, snad jedině druhé Mafii (díky Take 2 za zády).
Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) se za pouhý týden od oficiálního vydání 13. února 2018 prodalo už přes milion kusů. Prozradil to dnes večer CEO studia Martin Frývadlský pro Lupa.cz.
Jde prý o součet všech platforem a distribučních kanálů. To znamená Kickstarter + Steam (plus jiné, menší obchody s PC klíči) + krabicové/fyzické verze distribuované celosvětově v kamenných obchodech (zde to bude nejspíš jen expedice, nikoli prodeje přes kasu, ty by trvalo déle spočítat a odreportovat) + digitálky na PlayStation Store a Xbox Store.
Vzhledem k tomu, že SteamSpy, údajně opožděné až o čtyři dny, nyní ukazuje 452 tisíc kusů, lze úspěšně tipovat, že většinu prodejů tvoří PC verze, i kvůli technickým nedostatkům konzolovek.
"Jsme skutečně hodně spokojení a podobně to vidí akcionáři. Na začátku je silná špička a pak je takový ocásek. Je práce s tím ten ocásek udržet, pokud možno co nejdéle," uvedl dále Frývaldský pro Lupa.cz. Obvykle se drží ohlášením DLC, tvorbou opravných patchů či vylepšení, vliv na něj mají i recenze, jsou-li pochvalné. U her z žánru RPG může být ocas velmi dlouhý, na rozdíl od třeba lineárních first-person stříleček, i kvůli znovuhratelnosti a spoustě činností, které lze v otevřeném světě dělat.
Na milionový prodej prý Warhorse pomýšleli, spíš je překvapuje, že ho dosáhli tak brzy. Zvlášť když dle slov šéfa firmy šlo asi 90 % rozpočtu na vývoj a jen nepatrný zbytek na marketing, což je rozdíl oproti většině AAA her, kde to obvykle bývá půl na půl.
Prostým výpočtem cenovky 50 eur krát milion kusů bychom dospěli k hrubým tržbám přes miliardu českých korun, ale zdaleka tak jednoduché to není: v některých zemích světa stojí hra výrazně nižší částku (třeba na Filipínách jen pětistovku), ovlivňují to podporovatelé z Kickstarteru platící menší částku, pak je potřeba odečíst marži Steamu, distributora a další podobné věci, takže střízlivější je operování s necelou miliardou korun a to pořád není zisk, jen obrat. I tak by se náklady na vývoj už měly pokrýt, pakliže je pravda, co se uvádělo v minulých dnech - že Kingdom Come bylo "několikrát dražší" než nejnákladnější český film Tmavomodrý svět (cca 200 milionů korun).