Milion hráčů Grounded za dva dny. Microsoft děkuje PC hráčům za opanování žebříčku Steamu
Nečekaný úspěch.
Na to, že vývoj hry trval jen asi rok a pochází jen od třináctičlenného týmu, čili náklady musely být minimální, to je značný a velmi nečekaný úspěch.
Zároveň by to nemělo svádět ke srovnávání hrušek s jablky - například tvrdit, že to je skoro polovina úspěchu co 2,4 miliony kusů nesrovnatelně dražšího, pracnějšího a mnoho let chystaného Ghost of Tsushima, by byla úplná prkotina.
Za úvodní dva dny na trhu si Grounded v Early Access od Obsidianu na Xbox One a PC zahrálo více než milion lidí, pochlubil se Microsoft a navázal tak na dřívější indicie s vysokým počtem diváků.
Jenže už bohužel nevíme a jen tak nezjistíme, kolik procent z toho činí prodané kusy (za poloviční než běžnou cenu) a kolik zařídili uživatelé služby Game Pass, z čehož moc vývar nebude.
Každopádně to dokazuje, že strategie Microsoftu - vyvíjet menší a rychleji hotové online hry, jejichž design je přesně šitý na míru potřebám Game Pass, funguje. I s vesměs "pitomým" či prostinkým námětem, jako jsou zmešené děti v survivalu proti berušce a jiným broukům ve vysoké trávě.
Za pozornost také stojí, kterak Microsoft opanoval hitparádu prodejnosti na Steamu za minulý týden, seřazené dle dolarových tržeb.
V TOP 10 má hned čtveřici her, což se naráz povede málokomu: vedle Grounded to je pak starší námořní onlinovka Sea of Thieves (stále stojí 40 eur!), předobjednávky Microsoft Flight Simulator 2020 a pak ještě Halo: The Master Chief Collection.
Oba výsledky dokonce přiměly xboxového bosse Phila Spencer k speciálnímu vyjádření na Twitteru:
"Chci poděkovat celé komunitě za podporu na PC. Ano, už jsme toto párkrát říkali před lety a zasloužili jsme si za to skeptické reakce. Máme před sebou ještě hodně práce, ale míra podpory, kterou náš tým vidí prostřednictvím Game Pass pro PC a Steamu, je opravdu skvělá, díky."