Microsoft zvyšuje investice do her a kupuje pět studií pro tvorbu příběhovek
ZÁSADNÍ ZPRÁVA + novinky Game Pass, co je Fast Start?
Patrně už se nemohl dívat, kterak Sony ze sebe sype jednu singleplayerovou / příběhovou PS4 exkluzivitu za druhou, jimž se na trhu nesmírně daří, tak rozbil prasátko, aby ten rozdíl nebyl tak markantní. Pochopitelně je to jen takové zasazení semínka, které plody přinese až za řadu let.
Xboxový boss Phil Spencer oznámil, že se Microsoft rozhodl výrazně zvýšit investice do her. Jak do existujících sérií, tak do nových světů, i co se týče angažování více zaměstnanců. Ještě nikdy v historii prý Microsoft nedal na hry tolik peněz jako v tomto roce. Uplynulý rok cestoval Spencer po světě, aby hledal ty správné kreativní týmy, které by měly zájem o užší spolupráci a hodily by se mu pro inovativní design takových her.
Výsledek? 1) Založení nového studia The Initiative v Santa Monica pro tvorbu úplně nové herní značky od veteránů branže, včetně mistra ve vyprávění příběhů s dvacetiletou zkušeností.
2) Odkoupení studia Undead Labs Microsoftem, autorů nedávno vypuštěného State of Decay 2 (Alza.cz), které hrají dva miliony hráčů za úvodní týdny.
3) Odkoupení Playground Games, britského studia stojícího za Forza Horizon (nejvýše hodnocené závody této generace), které má dělat ještě druhý velký titul v otevřeném světě (spekuluje se o rebootovaném Fable, stále nepotvrzeno).
4) Odkoupení Ninja Theory, tvůrců naposledy Hellblade, kteří pro MS vytvoří nějakou novou značku. 5) Odkoupení kanadských Compulsion Games, jejichž "bioshocková" příběhová adventura v Anglii 60. let vyjde nakonec ve finálce 10. srpna i pro PC a PS4 (ještě pod Gearboxem). Nový trailer:
Touto nakupovací mánií, která byla největším překvapením E3 konference, Microsoft Game Studios rázem získali dvojnásobek interních first-party studií (resp. jejich kapacity), kterým mohou diktovat, co mají a co nemají dělat. Všechna si prý nicméně zachovají kreativní svobodu, jen teď budou mít více zdrojů, budou moci více riskovat a vytvořit větší světy. Co už nezaznělo, je to - a víceméně logicky - že příští hry od nich už nebudou moci existovat pro PS4.
Krom toho Spencer nečekaně oznámil, že jeho inženýři už chystají novou konzoli, nástupce teprve před pár měsíci uvedeného Xbox One X! Dále makají na chytřejší umělé inteligenci do her a na cloudové streamovací službě schopné streamovat hry v konzolové kvalitě do kteréhokoli zařízení (to samé říkali včera EA).
A co bude nová funkce "Fast Start" víte? Umožní po červnovém updatu firmware rychlejší spouštění xboxových her. Systém je sám automaticky nebude zpočátku stahovat celé, protože jsou často dost objemné a znamená to pro hráče dlouhé čekání (=komplikuje vyzkoušení čehokoli nového), nýbrž jen ta data nutná pro třeba úvodní hodinu hraní. Prý díky tomu budete moci spustit nové hry až dvakrát rychleji, ve srovnání s dosavadním způsobem stahování (nijak to nesouvisí s Game Pass, týká se všech budoucích her pro Xbox One, asi od konce léta).
Poslední věc se týká služby Xbox Game Pass: všechny budoucí hry od Microsoft Game Studios tam budou hned od dne vydání, včetně Forza Horizon 4 či Crackdown 3. Přibudou tam i některé další plné hry, jako Halo Master Chief Collection, The Elder Scrolls Online Tamriel Unlimited, Fallout 4, The Division + v budoucnu hned od začátku Ashen, Warhammer Vermintide 2: Afterparty a Phoenix Point.