Skip to main content

Microsoft zkoumá cloudové hraní, které předpovídá vaše příští činy

Jak to odhaduje?

Problémem hraní z cloudu, tedy výpočty zajištěnými vzdálenou serverovou farmou, vždy bývá prodleva vzniklá přenosy přes internet. Výzkumníci z Microsoftu nyní přišli s novým systémem, který to má částečně eliminovat.

Řešení nazvali DeLorean a jeho fintou je, že se pokouší odhadnout, co v příští chvíli ve hře učiníte. Těmito výpočty učiněnými a poslanými vám do hry z cloudu v předstihu prý dokáže skrýt časovou prodlevu až 250 milisekund.

Funguje to prý tak, že tento cloud předvívá vaše příští kroky na základě toho, jak jste ve hře postupovali v minulosti. A pokud jde o něco složitějšího, co se hůře odhaduje, DeLorean prý dopředu vyrenderuje hned několik možných řešení a zobrazí vám jen to, pro které jste se rozhodli - aniž o tom samozřejmě víte.

Microsoft prý řešení otestoval na DOOM 3 a Fable 3, v nichž se na rychlém připojení úspěšně odhadlo, co hráč v příštích vteřinách učiní, i díky lepší kompresi přenášeného obrazu. Zádrhelem nicméně zůstává, že DeLorean pořád vyžaduje zhruba pětkrát rychlejší internet, než dosavadní rozšířené cloudové systémy, takže zatím není možné ho použít v praxi.

Read this next