Skip to main content

Microsoft: Xbox Scarlett nebude poslední konzolí

Nechce ji ani cloud nikomu vnucovat, jejich byznys je jinde.

Hodně se toho napsalo, kterak nás náhodou nečeká úplně poslední generace konzolí, a že potom už bude existovat jen streamování.

Vzhledem k tomu, jak masivně se Google opřel do této oblasti se Stadia, změnili výrobci tradičních konzolí svou rétoriku, patrně aby vyzdvihli možnost lokálního hraní coby konkurenční výhodu.

Patří mezi ně xboxový boss Phil Spencer, který na E3 poskytl velké rozhovory pro The Verge a CNET.

V nich prohlásil, že příští Xbox pravděpdobně nebude poslední konzolí a že jejich streamovací platforma xCloud je pouze alternativou toho mít doma herní hardware, nikoli jeho náhražkou. O obchodním modelu Project xCloud zatím nechtěl hovořit, takže je možné, že tak úplně zdarma nebude, jak se nyní tváří.

Spencer jinak nehodlá nutit kohokoli k upgradu na Xbox Scarlett, prý mu úplně vyhovuje, pokud někdo vlastní nejstarší model Xbox One, kupuje si hry nebo má Xbox Game Pass. Nemusí mu přitom prý nijak vnucovat, aby přešel na Xbox One S nebo X: "Byznys není o tom, kolik konzolí prodáte. Je o tom, kolik lidí hraje hry, které jim prodáte, a jak je hrají".

Co se týče zpětné kompatibility, tzn. aby nové hry jely i na starém, nejslabším Xbox One, tak o to zástupce Microsoftu nemá obavy, protože nejčastěji používané enginy jako Unreal či Unity s tímto škálováním kvality počítají. I vývojáři si už zvykli, že dělají vícero verzí pro PC (kde mají problém s optimalizací pro různá GPU), Switch, Xbox atd.

Xbox Game Pass má prý "miliony předplatitelů", ale do budoucna je jasné, že tady nebude moci být 100 takových služeb (s placením kolem 10 dolarů měsíčně), zároveň je prý jasné, že se snadno ujme více než jediná.

Watch on YouTube

Read this next