Microsoft vysvětluje čtyři věci, jak může cloud vylepšit Xbox One
Ačkoli jsou vůči cloudu lidé stále skeptičtí, Microsoft mu hodně věří.
John Bruno, hlavní programový manažer Xbox Live, na oficiálním blogu Xbox One představil, co všechno můžeme očekávat od bájného cloudu, který neustále tak moc propagují.
Cloud může údajně dělat výpočty na serverech
"Vývojáři mohou nechat výpočty různých elementů prostředí na cloudu. V normálním vývoji musí vývojáři mít místo pro výpočty managementu, renderování, ovládání, sítě, světla, fyziky a umělé inteligence. Aby tyhle všechny výpočty zvládl stroj, občas musí dělat nějaké kompromisy a mít chudší prostředí, méně NPC postav a podobně. Jakmile ale lze v cloudu dělat výpočty, tyto kompromisy budou menší a menší," píše v blogu.
Lepší multiplayer díky dedikovaným serverům
"Pokud hrajete multiplayer, určitě víte, že dedikované servery jsou mnohem lepší než peer-to-peer připojení. S multiplayerem na serverech nejenže může hrát více hráčů naráz, připojení také bude mnohem stabilnější. Už žádná omezení kvůli NATu, rychlosti připojení, lagům a podobně."
Adaptování a rozšiřování hry
"Představte si hru, která se každým dnem vylepšuje. Představte si zápas v oblíbené střílečce, kterou zapnete a zjistíte, že jsou tam nové mapy a herní módy, aniž byste něco stahovali. Představte si hraní s kamarádem, i když zrovna není online. Hry spolupracující s Xbox Live Compute mohou být neustále updatované, vylepšované, proměňované. Prvním takovým příkladem je systém Drivatar ve Forza 5."
Hry prostě půjdou
John Bruno slibuje, že se nestane, že by byly přetížené servery. "Nejdůležitější na Xbox Live Compute je, že zdroje (tedy servery), jsou k dispozici, když je hráč potřebuje. Jde o geografickou přístupnost služby, elastické navyšování výkonu, které umožňuje hráčům připojit se na funkční server. A vývojáři si mohou být jistí, že budou mít k dispozici kapacitu serverů, kterou budou potřebovat."