Skip to main content

Microsoft vysvětluje, proč zvolil tak pitomý název Xbox Series X

Internetem kolují vtipy.

V pátek ráno nás všechny převezl hned na mnoha frontách. Oznámil svou novou konzoli na The Game Awards, aniž by na to vábil či jakkoli varoval dopředu, což se v dnešní době nenosí. Nikdo to nečekal ani tedy nemohl mít jakákoli přehnaná očekávání, takže ani nemohlo nastat žádné zklamání, a odteď se už dále bude moci soustředit jen na hry, což působí jako chytrý tah. Dále Microsoft zarazil designem i názvem, který nyní blíže objasnil.

Xboxový boss Phil Spencer dle svých slov prostě chtěl, aby lidé mezi sebou vždy mluvili jen o "Xboxu", nikoli o nějakém druhém slovu v názvu či přívlastku (spekulované Infinity, 8K, Xbox 5, minule One, One X, 360 atd.) pro novou konzoli.

"Když jsme prováděli interní průzkumy, dostali jsme od lidí ohlasy, že mají vztah s Xboxem coby značkou. Proto jsme ji chtěli v příští generaci zvýraznit."

Krom toho název Series X poskytuje Microsoftu do budoucna prý vítanou svobodu v tom, jak může pojmenovat další řady či vylepšené verze, například model bez diskové mechaniky se teoreticky může jmenovat "Series D" a podobně.

Pro GameSpot dále Spencer vypíchl, že přes "Series X" mají v úmyslu podtrhnout zpětnou kompatibilitu, že na tomto stroji budou fungovat tisíce starších her pro minulé generace, veškeré přislušenství atd.

Internet o víkendu zaplavila spousta vtípků a komentářů ohledně názvu. Třeba šéfredaktor časopisu Game Informer pogratuloval MS k tomu, že zvolili název, který by dopředu neuhádl nikdo z milionu tipujících lidí. Jako dobrá zkratka mu připadá "Xbox SeX".

Je docela možné, že se Xbox SeX stane zažitým pojmenováním konzole, kterou v minulosti provázely nepříliš lichotivé přezdívky jako XBONE atd.

Někteří dokonce radí Sony, že by mohla postavit reklamní kampaň na PS5 na tom, že jejich konzole je lepší než SeX.

Nemluvě o situaci v Japonsku, kde písmeno X nemá úplně pozitivní význam (znamená tam "ne", "nemožné", "špatné"), viz Kotaku.

Zvolená marketingová taktika se nicméně Microsoftu vyplatila.

Za méně než 24 hodin od oznámení překonal počet zhlédnutí traileru (3,7 milionu) ten starý teaser z E3 na Project Scarlett. Velký zájem a pozitivní ohlasy na YouTube vyvolal i trailer Hellblade 2 s téměř milionem přehrání, což je více, než měl kterýkoli xboxový trailer z poslední E3 krom Halo Infinite.

Vše potvrdil Aaron Greenberg z MS: prý zaznamenali rekordní sledovanost Series X i Hellblade 2 dle různých metrik. Poděkoval všem za zájem a podporu.

Read this next