Microsoft: Výkon PS4 Pro nestačí na opravdové 4K
Prý potřeba více teraflopů.
Když v červnu Microsoft vytasil Xbox One Scorpio, komentovala to Sony pouhým překvapením nad předčasným ohlášením. Zato když tento měsíc novou konzoli avizovala Sony, je hned oheň na střeše a pracovníci Microsoftu se mohou dlouhodobě přetrhnout, aby PS4 Pro nějak zdiskreditovali.
Dnes se do skupiny hlasitých odpůrců (pomlouvačů?) a ovlivňovačů veřejného mínění přidal Albert Penello, ředitel plánování Xboxu, který na toto téma poskytl Eurogameru exkluzivní rozhovor.
Sice v něm říká, že PS4 Pro (Alza.cz, 10 990 Kč) není špatná mašinka a má docela dobré specifikace. Zároveň však upozorňuje, že proklamovaný výkon 4,2 teraflopu u grafického čipu není dostačující, aby zvládl hraní v opravdovém rozlišení 4K.
"U Xbox One Scorpio jsme se raději rozhodli sáhnout po GPU s větším výkonem 6 teraflopů, abychom zákazníkům byli schopni dodat hry v kvalitě jako na Xbox One ve 4K a měli kolem 4K méně hvězdiček než Sony," vypíchl Penello.
Co tím myslí? Marketingové materiály Sony u PS4 Pro, které varují před různými na první pohled skrytými háčky. Když se ve specifikacích mluví o 4K, často tam má u zmíněných vět hvězdičky s komentářem malým písmem pod čarou na vysvětlenou. Tam pak varuje, že může jít pouze o tzv. upscalování grafiky, tzn. o umělém navýšení rozlišení na 4K, kterému říká "checkerboard rendering".
Vývojáři sice tuto techniku vesměs oceňují, že běžní lidé asi trik nepoznají a budou žít v bláhové naivitě, jaké 4K mají doma. Ale prý toto řešení Sony u PS4 Pro není tak ostré jako nativní 4K výstup (slíbený pouze u pár her jako The Last of Us Remastered či The Elder Scrolls Online). Ten má dle Microsoftu pro všechny hry přinést až Xbox One Scorpio o Vánocích 2017, tedy o rok později, než dorazí PS4 Pro... čímž se opět vracíme na úvod, proč nyní MS rozjel takovou kampaň proti konkurenční konzoli, na kterou nebude mít na trhu dlouhé měsíce adekvátní odpověď.