Microsoft vrací na zem: Odpojení Kinectu nezvýší výkon Xbox One
Tím o 10% navíc se do toho zamotal.
Vlastní zpráva - Už když se ta zpráva vynořila v půlce května, někteří se pozastavovali nad tím, že moc nedává logiku, aby nově uvedený model Xbox One bez senzoru poskytoval o 10 procent vyšší výpočetní výkon pro grafiku. Dělalo by to potíže vývojářům kvůli vícero existujícím různým konfiguracím konzole, pro něž musí hru optimalizovat, a rozpoutalo by to paniku mezi uživateli, když by pak ten původní model s Kinectem nikdo nechtěl.
Proto nyní Microsoft musel vše uvést na pravou míru: "Pokud byste jednoduše odpojili Kinect od konzole, nebude to mít vliv na výkon Xbox One. Tato věc se týká jen vývojářů, kteří v červnových softwarových nástrojích dostali přístup k dodatečnému grafickému výkonu, který byl předtím rezervován pro Kinect a jeho systémové funkce."
Jelikož běžní hráči nemají ani nechtějí mít ponětí o tomto pozadí fungování her a Microsoft se do toho předešlými vyjádřeními o deseti procentech navíc nehezky zamotal, musel ještě pro Eurogamer zřetelně zopakovat, že přístup k dodatečnému výkonu mají v rukou pouze tvůrci her. Záleží jen na nich, jak s ním naloží a pro co přesně ho využijí.
"Týká se to jen her v daleké budoucnosti. Jestli u nich vývojář využil tuto změnu v SDK, má přístup k více výkonu. Začali jsme jednat s celou řadou studií o tom, jak nejlépe tuto změnu zužitkovat, a dáme vám pak vědět o výsledku," uzavřel MS.