Skip to main content

Microsoft spustí konkurenci Steamu

Seznamte se s GfW Marketplace.

Microsoft oznámil službu Games for Windows Marketplace - nový online obchod s hrami, který má sloužit coby přímá konkurence Steamu a App Storu. Tento způsob digitální distribuce slibuje šikovnou navigaci, snadné nakupování i časté týdenní slevy a bude uveden do provozu 15. listopadu.

Podle tiskové zprávy služba "odstraní bariéry mezi hráči a jejich milovanými hrami". Jako hlavní přednosti Microsoft uvádí např. optimalizovanou rychlost stahování nebo možnost znovu si downloadovat již dříve koupenou hru.

K používání GfW Marketplace vám bude stačit obyčejné Windows Live ID, kterým je vybaven každý uživatel Windows Live, Xbox Live nebo Games for Windows Live, případně s účtem na službě Zune či emailovou adresou u Hotmailu. Nakupovat budete moci buďto přímo přes kreditní kartu, nebo za použití Microsoft Points.

Při každé návštěvě Marketplace si budete moci zkontrolovat, které hry jsou tento týden zrovna v akci či jaká je sleva dne. Samozřejmostí je i snadné hledání nejen podle názvu, ale třeba i dle vydavatele, a konečně také intuiviní a jednoduchý design.

GfW Marketplace bude navíc úzce provázáno s Xbox Live a Windows Live, což Microsoftu samo o sobě zajistí pravidelné oslovování zhruba pětadvaceti milionů zákazníků. Obchod bude propagovat stažitelné přídavky, ratingová omezení, předprodejní akce i tituly s podporou hraní Live.

Spuštění GfW Marketplace je naplánováno na 15. listopad a v základním katalogu bude zhruba sto áčkových titulů, mezi nimi např. Dead Rising 2, Lost Planet 2, ale také Grand Theft Auto III nebo Fable: Lost Chapters.

Microsoft má prý již uzavřené smlouvy s 2K Games, Capcomem nebo Square Enix, počítá také s distribucí nezávislých her typu Carneyvale, které na GfW Marketplace budou dostupné okamžitě v den vydání. Určitě potěší i i klasiky typu Maxe Paynea nebo Deus Ex v edici Game of The Year.

Read this next