Skip to main content

Microsoft rozporuje údajné nevyužívání zpětné kompatibility

Má svá data.

Hezká kauzička se z toho stala, jen co je pravda. Vše odstartovala řečnická otázka Sony, Proč by dnes někdo hrál staré hry přes zpětnou kompatibilitu, kterou včera potvrdil nezávislý průzkum ArsTechnica hovořící jen o 2 % stráveného času u konzole touto náplní.

Microsoft to proto nemohl nechat jen tak plavat a byl donucen k oficiální protireakci, konkrétně ústy Mika Nicholse, marketingového šéfa Xboxu:

"Zhruba 50 procent ze všech majitelů Xbox One někdy hrálo něco přes zpětnou kompatibilitu, celkem si tak užili přes 508 milionů hodin hraní [X360 her na Xbox One]."

Xboxový boss Phil Spencer mu pak sekundoval tvrzením, že obvykle jedna až dvě zpětně kompatibilní hry se ocitají v nejhranějších titulech dne. Využití této funkce dle něj prý zůstává vysoké:

"Kvalita her zůstáva a takové nadále stojí za zahrání. BC zažívá špičku v moment, kdy se objeví re-release některé velké hry, zejména Red Dead Redemption."

Jak vidno, každý tedy bude klasicky vytahovat jen tu statistiku, která se mu zrovna hodí do krámu. To, co je třeba pro Sony ztraceným časem, může Microsoft obhajovat jako přidanou hodnotu oproti konkurenci. A klidně může razit, že mu vše stojí za to, i kdyby BC používal jen zlomek majitelů X1, hlavně aby byli spokojeni s možností zahrát si znovu staré hry.

Read this next