Skip to main content

Microsoft reaguje na výrok Sony o generacích konzolí

+ dražší vývoj PS5 her a turecký obchod slibuje vysokou kompatibilitu PS5.

Marketingový manažer Aaron Greenberg z Microsoftu měl neodbytnou potřebu reagovat na jeden zastrčený výrok svého konkurenta v rozhovoru na GamesIndustry. Myslíme tím slova Jima Ryana, prezidenta zábavní divize Sony, z konce minulého týdne o tom, kterak oni věří na jednotlivé generace konzolí a že některé věci budou možné jen na PS5, čímž ospravedlňoval tvorbu vlajkových PS5 exkluzivit. Greenberg konkrétně reagoval takto:

"Xbox [také] věří v generace. Generace her, které můžete hrát na nejnovějším hardwaru, kde využijete nextgen inovace a nabízí vám více výběru, hodnoty a pestrosti než při kterémkoli startu konzole v minulosti. Veškeré tituly od našich studií budou při vydání na službě Xbox Game Pass a lidé obdrží upgrady na nextgen verze zdarma," prohlásil.

Jak vidno, tohle bude největší rozdíl mezi jinak podobnými zařízeními. Sony bude vyrábět exkluzivní hry určené jen pro PS5, zatímco Microsoft dovolí hry jako Halo Infinite či Hellblade 2 pro Xbox Series X spustit i na starých strojích Xbox One, čímž na ně bude muset nevyhnutelně brát ohledy, co se týče designu, grafiky i velikosti herních světů.

Aaron Greenberg

Kupodivu bývalý xboxový ředitel Mike Ybarra, který teprve loni přešel z Microsoftu do Blizzardu, se nechal slyšet, že preferuje spíš přístup Sony:

"Líbí se mi, co zamýšlí s PS5 hrami. Mám raději něco, co je absolutní poslední špičkou v technologii a nejlepším možným způsobem to obhajuje moji investici do konzole. Také to snižuje délku vývoje, když se tvůrci mohou soustředit na absolutní optimalizaci na jediný hardwarový systém (PS5). Na druhou stranu to samozřejmě má nevýhodu v menší uživatelské základně."

Paradoxně Jim Ryan ze Sony utrousil, že PS5 hry mohou být trochu dražší na vývoj, když budou fotorealistické jako Unreal Engine 5 tech-demo. Nemá to sice být nějaké velké zvýšení nákladů, ale prý mohou vyžadovat větší týmy a více kapitálu. Právě proto Sony usiluje o to, aby se uživatelská základna PS5 co nejrychleji rozrostla, aby to tvůrcům obhájilo rostoucí rozpočty, jen tak prý může herní branže dál prosperovat.

Mezitím jeden turecký obchod překvapivě zmínil ve výčtu vlastností PS5, že dokáže zprovoznit všechny staré hry z PS2, PS3 a PS4. To zatím nebylo od Sony nikde slíbeno a naopak to minulý týden přimělo Microsoft vytahovat se, že prý Xbox Series X bude nejvíce zpětně kompatibilní konzolí.

Read this next