Microsoft přiznal, že u startovních Xbox One her nebyl čas na optimalizace pro 1080p
Změny k lepšímu potvrdil producent Sniper Elite 3.
Takzvaná resolutiongate vešla ve všeobecnou známost natolik, že Microsoft ji už jen tak nemůže zlehčovat a musí tento docela vážný problém opakovaně adresovat. Aby přesvědčil potenciální zákazníky, že se nemají čeho bát, pokud mu svěří své těžce vydělané peníze.
V rozhovoru pro Oficiální Xbox Magazín se na konto rozlišení her vyjádřil ředitel vývoje Boyd Multerer z Microsoftu. Ten pevně věří, že později bude těch s podporou 1080p přibývat (jako Wolfenstein a Murdered), aby vizuální a technickou kvalitou za PS4 nadále nikterak nezaostávaly, jako to je v úvodních měsících, kde z prakticky každého srovnání vzešel Xbox One jako poražený.
"Je to pouze otázka času, než se vývojáři naučí více optimalizovat hry pro Xbox One. Jeho grafický systém je tentokrát poměrně komplikovaná bestie. U startovní vlny her vývojáři neměli vůbec čas, aby se na to zaměřili, což se změní."
Hardware je podle Microsoftu pevně daný a situace se má zdokonalit tím, jak budou tvůrci více rozumět schopnostem konzole a přicházet se šikovnějšími technikami, kterak uspořádat tok dat všemi cachemi, v čemž prý vidí spoustu příležitostí pro růst výkonu.
Že to nezáleží čistě na nich, potvrdil producent Sniper Elite 3, podle nějž Microsoft začal uvolňovat nové vývojářské nástroje (SDK) mnohem častěji než v minulosti: "Někdy před šesti měsíci jsme měli obavy, ale to už neplatí. Situace se zlepšila a naše hra na Xbox One běží naprosto komfortně v 1080p. Xbox One a PlayStation 4 už jsou výkonem docela poměřitelné stroje."