Microsoft pořád neví, co si počít s PC hraním
Požaduje pět let hájení na to, aby jeho kroky mohly mít dopad.
Leckdo doufal, že zaměstnání bývalého obchodního ředitele Steamu se projeví na nějakém zlepšení politiky Microsoftu vůči PC hráčům. Ale uplynulo půl roku a vůbec nic se nezměnilo, ani vypínaná platforma Games for Windows LIVE nemá nástupce.
Kolegové z RPS se proto pokusili vyzpovídat jednoho kreativního ředitele Microsoftu, Kena Lobba, aby z něj dostali, jak se nyní staví k PC a co pro něj chystají. Ideální příležitost k vysvětlení nového přístupu nebo oznámení velkých novinek, pomysleli byste si.
"Všichni tady PC platformu milujeme, je to samozřejmě ohromný zdroj příjmů pro Microsoft. Pravdou je, že minulých deset let se vše točilo okolo xboxové divize. Přestože mnozí rádi hrajeme na PC, dokážeme vyrobit jen určitý počet her," omlouval se.
A pak to přišlo. Věty, které zřejmě neprošly schvalovacím kolečkem u vedení či PR oddělení, protože něco takového nevrhá na firmu takové velikosti moc dobré světlo:
"Získali jsme u nás více podpory na větší podporování PC [uff, doslovný překlad, jinak to nešlo]. Ale, prosíme, dejte nám čas, abychom to mohli realizovat během pětiletého období, ať vše může mít skutečný dopad. Po PC skutečně jdeme!"
Cože, pět let hájení? Za tu dobu se velice dynamická PC scéna nepochybně výrazně změní a staré nápady už budou k ničemu...
Když se RPS zeptali, jak to bude do budoucna s exkluzivitami na Xbox One a PC, zástupce Microsoftu odvětil, že jemu osobně dává logiku, aby něco velkého vyjde jen pro jednu platformu, a na jiné ať se vyrobí třeba tabletová hra či webovka. Jako příklad, který se mu líbí, uvedl odnož Assassins Creed pro iPad.
Nevyloučil ale ani eventualitu, že by vyšla doprovodná XBLA hra k nějaké velké PC exkluzivitě. Nicméně na něco takového prý nesmí ani vábit. Jen ujistil, že "jsou v této oblasti velmi odhodlaní".
Dá se ale Microsoftu ještě vůbec věřit, po sérii přešlapů a omylů z pohledu PC hráčů (jejich hezký sumář)? "Jediné, na co se můžeme spolehnout, je naše komunita vyrábějící báječné PC hry, která vibruje více než kdykoli předtím. My jsme tu od vybudování platformy a jiní lidé pro ni zase tvoří hry, my jim v tom pouze pomáháme," zakončil kreativní ředitel Ken Lobb, jak to vidí, čímž nepotěšil.
Celý, řekli bychom dost šílený rozhovor i ohledně mikrotransakcí si můžete přečíst zde.