Skip to main content

Microsoft šťouchá do Sony, že si nechává za hry platit dvakrát

A navíc až s párletým zpožděním.

Nebyla by to ta správná E3, pokud by nezazněly nějaké kontroverzní výroky mezi konzolovými rivaly.

Microsoft, který je nyní silný v kramflecích po akvizici Bethesdy a slibu vydat jednu velkou hru každé tři měsíce, se rozhodl zkritizovat politiku svého úhlavního konkurenta. Ten byl aktivní minulý týden s řadou oznámení, ale příští dny zřejmě bude v defenzivě, protože nepořádá svou E3 konferenci.

Xboxový boss Phil Spencer se konkrétně navezl do Sony za to, jak přistupuje k PC portům, k nimž se naposledy vyjádřila zde. A samozřejmě si taky nezapomněl trochu přihřát polívčičku:

"Momentálně jsme jedinou platformou, která vydává hry na konzole, PC a cloud souběžně. Jiní výrobci přinášejí konzolové hry na počítače o roky později. Nejen že tím nutí lidi, aby si kupovali jejich hardware (PS4/PS5), ale také si pak za to samé nechávají platit podruhé, aby směli hrát na PC. U nás to je, pochopitelně, jinak, vše je na předplatném hned od prvního dne, kdy hra vyjde, včetně přístupu k ní z vícero různých platforem".

Jinými slovy, Spencer si při výroku "platit za to podruhé" myslí, že ti, kteří si třeba dříve pořídili Horizon Zero Dawn či Days Gone na PS4, jsou ti samí lidé, co později kupují PC porty ze Steamu. Bylo by určitě zajímavé vědět, jaký je skutečný překryv, podle našeho názoru to spíš na Steamu budou většinou jiní hráči, kteří předtím konzolové originály nevlastnili. Sony ústy Hermana Hulsta před týdnem zopakovala, že nové PS5 exkluzivity nehodlá dávat na počítače okamžitě, nýbrž až když nastane ten správný čas.

Šéf herní divize v Microsoftu pak pokračoval v chvástání tím, že prý vypouštějí "více top kvalitních her" pro větší skupinu lidí než jiné firmy.

Spencer tvrdí, že napříč xboxovým ekosystémem jsou schopni dosáhnout stovky milionů lidí každý měsíc a jejich potenciální trh se bude zvětšovat (viz včerejší plán s televizemi atd.), zatímco konkurence jako Sony jsou prý spíš relativně statičtí:

"Tím, jak Xbox roste, co se týče obsahu i celkové velikosti, stává se čím dál více hodnotný jak pro hráče, tak pro naše partnery," uzavřel pro Gamesindustry.

Read this next