Microsoft odkoupil Havok engine
Prý ho ostatním brát nebude.
Lídra na poli technologií pro fyziku ve hrách, společnost Havok, od Intelu koupil Microsoft. Částka za převzetí není známa, patrně se ji dozvíme v příštích výsledcích hospodaření.
Engine, který používá přes 600 her včetně Uncharted, The Elder Scrolls, Assassins Creed, Call of Duty či Destiny, tak bude nyní v rukou výrobce Xbox One, který z toho může časem těžit.
Protože všichni víme, jak to dopadlo např. se službou Games for Windows Live, Microsoft se ihned zapřísáhl, že na licencování nástrojů pro obchodní partnery nebude nic měnit.
Určité riziko tam přesto určitě je, když nyní může mít pod kontrolou, co za inovativní efekty bude v budoucích hrách i na PlayStation 4, takže některé vývojáře to může přimět ke změně middleware řešení pro fyziku počítanou v reálném čase.
Havok prý bude pod novým majitelem dále inovovat, čímž se myslí třeba zabudování do "nejvíce kompletní cloudové služby", kterou mají využít hry jako Crackdown 3. Prý to bude pro Microsoft skvělý přírůstek do rodiny DirectX 12, Visual Studio a Microsoft Azure. Patrně tak motivem k akvizici bylo, aby se cloudové služby nabízely vývojářům společně s Havokem a ostatními technologiemi.