Skip to main content

Microsoft nezajímá, kolik Xboxů letos prodá, a kvůli ekonomické krizi dá více možností volby

+ odklad jeho červnové akce na srpen?

Jak ovlivní koronavirová pandemie a související ekonomická krize chování zákazníků, tak o tom se točil rozhovor BBC s xboxovým bossem.

Phil Spencer tam prohlásil, že pokud se nějaká rodina letos rozhodne nepořídit nový Xbox, například kvůli ztrátě zaměstnání či finančním problémům, nevadí mu to. Chápe, že hraní je odpočinková aktivita, která není životně nutná, na rozdíl od jiných výdajů na jídlo či bydlení.

"Naše strategie se upíná na hráče, nikoli na samotné herní zařízení. Naše strategie není o tom, kolik kusů Xboxů letos prodáme. Zaměřujeme se na poskytování služeb jako Xbox Game Pass, na zpětnou kompatibilitu s možností hrát tisíce starých her či na Smart Delivery pro hladký upgrade na příští generaci".

Zástupce Microsoftu zdůraznil, že se budou snažit, aby byli cenově dostupní a dali lidem možnost výběru. Tím nepochybně myslí, zda si koupí plnou hru natrvalo nebo jen přístup na určitý čas přes Game Pass. Alternativou také bude program Xbox All Access, v němž si můžete pořídit konzoli a splácet ji měsíčními platbami.

Plány Xboxu na tento rok se zřejmě změnily i jinak: podle redaktora Jeffa Grubba vůbec neproběhne zamýšlená akce Microsoftu v červnu, na které se chtěl více soustředit na hardware i představit druhý slabší model Xbox Series S (kódové označení Lockhart).

Tzv. Xboxing Day byl prý odložen až na srpen, hlavně z důvodu, že nechce vyložit všechny své karty před Sony, když její PS5 akce byla posunuta na tento čtvrtek. Je možné, že tento měsíc uspořádá nějakou menší náhražku a pak si musíme počkat na červencový pořad Inside Xbox s odhalením xboxových exkluzivit přímo od studií Microsoftu.

Nicméně Aaron Greenberg z MS jakýkoli odklad popřel, jejich plánem nadále zůstává červencová digitální akce, na níž jejich týmy aktuálně tvrdě pracují.

Read this next