Microsoft: Hraní není o soupeření dvou konzolí
A proč nevyrobil handheld?
Phil Spencer se zřejmě nudil, když čekal na letištích při cestě do Japonska, tak čas využil ke komunikaci s lidmi na Twitteru. Je potřeba to ocenit, protože na rozdíl od manažerů sociálních sítí to nemá v popisu práce a v takové míře jako on to z čelních představitelů herních firem dělá málokdo.
Kvůli vydání a úspěchu Horizon Zero Dawn (Alza.cz) se totiž do Microsoftu řada lidí strefuje, jako by snad zapomněli, jaké exkluzivity měl Xbox loni na podzim, kdy naopak PS4 neměla prakticky nic. Jiní mu zase neustále připomínají podíl na trhu 2:1 ve prospěch PS4, ale ani to xboxového šéfa nevytočí, když reaguje smířlivými slovy:
"Hraní nabízí mnohem větší příležitosti než jen bitvu dvou konzolí, to nemá co dočinění s naším podílem. Souhlasím, že skvělé hry jsou zásadní."
A proč vlastně Microsoft nikdy nepřišel s herním handheldem? Na to Spencer odpověděl, že jejich postoj od začátku byl takový, že mobily převezmou většinu trhu s hraním na cestách, v čemž se tedy nepletli. Nicméně oceňuje snahy Nintenda, které jde proti zažitým konvencím a hernímu průmyslu to prý prospívá.
Ohledně budoucnosti neoblíbené Universal Windows Platform (UWP) se xboxový boss vyjádřil tak, že podle něj dovolí přinést spoustu her a aplikací z PC na X1, např. Fallout Shelter, ale prý se musejí snažit o více AAA her. To samé platí pro převody PC her na X1, aby to neskončilo jen u Ark a Astroneer.