Microsoft hasí situaci ohledně kanibalizace prodejů vlivem Game Passu
Osvětlující vyjádření.
Každému, kdo trochu sleduje situaci v herní branži nebo například zná podíl odbytu krabicovek jednotlivých multiplayerových hitů, kde téměř zásadně převažují ty pro PlayStation, to muselo být jasné už dávno.
Přesto, včerejší oficiální doznání, že Game Pass kazí odbyt plných verzí her, vyvolalo určitý rozruch, i kvůli protiřečení si.
Donutilo to Microsoft k oficiálnímu dodatečnému vyjádření, kterým se snaží hasit nastalou situaci, aby se některá studia nezačala předplacené služby obávat a neměl s nimi složitější vyjednávání ohledně umístění chystaných her na Game Pass.
V tomto komuniké PR manažeři pro Kotaku vyloženě nepopřeli, že by Game Pass škodil odbytu her. Namísto toho se soustředili na jiný aspekt:
"Snažíme se pomoci tvůrcům her všech velikostí, aby maximalizovali jejich finanční částky, které dostávají z Game Passu. Každá hra je unikátní a má své specifické potřeby, takže úzce spolupracujeme s vývojáři na vymyšlení vlastního programu šitého na míru jejich požadavkům. Ujišťujeme se přitom, že jsou za účast na službě Game Pass finančně kompenzováni, což jim pak poskytne prostor pro kreativitu a inovaci v jejich hrách".
Vše se řeší hlavně kvůli tomu, že Microsoft poslal úřadům svá stanoviska, aby je přesvědčil, že akvizice Activision Blizzard není nebezpečná pro vznik monopolu na trhu.