Skip to main content

Microsoft: Hardcore hráči a Evropa jsou pro nás velmi důležití

Co pro to ale hodlá udělat? A jak chce zaujmout členy domácnosti?

Jednou z nejčastěji zaznívajících kritik na Xbox One po jeho úterním oznámení bylo až přílišné soustředění se na USA a cílení her na mainstreamové publikum. To první se dá vesměs logicky pochopit, když Microsoft je americká firma, když se konference fyzicky konala v Americe a když právě tam má předešlý Xbox 360 největší hráčskou základnu. Ta druhá výtka se zase obhajuje schováním si nálože nových her až na červnovou výstavu E3. Snad. Přesto se nám ještě dostalo dodatečného zdůvodnění obou těchto, z našeho pohledu neduhů (viz i četné narážky v podcast-speciálu).

"Xbox One není jen o hardcore hráčích, ačkoli ti jsou neuvěřitelně důležití pro naši budoucnost. Snažíme se o nalezení vstupního bodu, kudy by se k Xbox One mohli dostat všichni členové domácnosti. Vytvořením jednoduchého, oakmžitého a kompletního zařízení chceme oslovit muže, ženy, mladé i staré, aby si všichni užili hraní i interakci s konzolí," vysvětlil vizi Microsoftu pro VentureBeat jeho korporátní viceprezident.

Phil Harrison se domnívá, že se zatím podceňuje význam automatického rozeznávání identity skrz nový Kinect, což prý zásadně zvýší počet lidí, kteří si s Xbox One budou chtít hrát. Tím, že se rozpozná příchod vaší manželky nebo dcery do místnosti, okamžitě se v konzoli aktivuje jejich profil s jejich obsahem a doporučeními šitými na míru.

Podle jeho názoru se v reakci na přibalení Kinectu ke každé konzoli dramaticky rozšíří pohybové ovládání her. Předtím prý bylo složité se z pohledu vývojářů zabývat tvorbou něčeho pro starý Kinect, když věděli, že ho vlastnilo jen nějakých 20 procent uživatelů X360, což se teď s Xbox One změní.

A co ta Evropa, nenechá ji Microsoft na holičkách kvůli vystavění všech služeb jen pro zalíbení se obyvatelům Kanady a USA, jak to dosud jako vždy působí? Na to zase reagoval viceprezident herních studií Phil Spencer, který argumentuje jejich vysokými investicemi do evropských exkluzivních her, tedy penězi, které od nich tečou do studií jako německý Crytek (RYSE) nebo finští Remedy (Quantum Break).

"Evropa je pro nás z hlediska příští generace zásadní trh. Dosud se nám dařilo ve Velké Británii a zároveň víme, že například na jihu starého kontinentu nebo v jiných oblastech zatím zaostáváme za konkurencí a že tam potřebujeme posílit, což pro nás do budoucna představuje příležitost," uvedl pro OXM.

Právě proto prý vloni angažovali Phila Harrisona, Brita a dlouhodobého prezidenta zábavní divize Sony, aby se o Evropu postaral a dohlédl na to, že Xbox One není pouze konzolí pro Američany. Jak říká Spencer, prý mu z Redmondu dají veškeré prostředky, kontakty i podporu od obchodníků či marketingu, aby se na Evropu nezapomínalo. Ano, to je ten Phil Harrison, na jehož bedrech leží odpovědnost za mizerně zvládnutou komunikaci okolo bazarovek a internetového ověřování her, když to po konferenci nedokázal smysluplně vysvětlit.

Read this next