Microsoft Flight Simulator 2020 jako nové Crysis. Bude nutit k upgradům hardware za miliardy
Na trhu dnes není procesor, co by zvládl 60fps na Ultra - první testy.
Ve hře sice není zabudován žádný benchmarkovací nástroj, ale už jako benchmark vašeho PC slouží.
První hardwarové rozbory zjistily, že v současnosti na trhu neexistuje procesor, který by Microsoft Flight Simulator 2020 zvládl na Ultra detaily v 60 snímcích za vteřinu. Přirovnávají to tedy k situaci, která panovala svého času při vydání tropické střílečky Crysis, na svou dobu též abnormálně náročnou.
Analytici z Jon Peddie proto předpovídají, že tento letecký simulátor, který už dnes mohou hrát 2 miliony lidí, přinutí fanoušky k upgradům hardware za 2,6 miliardy dolarů během příštích tří let. Jako rohlíky se proto mají prodávat nejen grafické karty a procesory, ale také specializované ovladače, pedály, VR headsety či autentická křesla připomínající ty pro piloty v letadle.
Je prý evidentní, že hra bude dlouho podporována, což utvrdí hráče ve správnosti rozhodnutí nasypat do vnitřností PC tisíc dolarů či více, aby dostali lepší zážitek. To, že na světě zatím není hardware, který by Flight Simulator 2020 spustil na maximální kvalitu, povede ke konstatní poptávce po hardwaru.
Nejvíce z toho prý budou těžit Intel a AMD, protože tenhle žánr vždy nejvíce potřebuje výpočetní výkon procesorů: "Framerate se vykreslí až v moment, jakmile jsou hotovy veškeré fyzikální kalkulace, a podobné simulátory vyžadují těchto věcí více než ostatní typy her," pověděl Ted Pollak pro VentureBeat. A dodává, že ani s highendovou videokartou a dvanáctijádrovým CPU hra nešlape plynule ve 4K. Proto to má vést k rychlejšímu rozšíření příští generace CPU a GPU.
DSOGaming připomněli, že roli hraje také rychlost vašeho internetového připojení: na 10Mbit museli na Ultra vypnout Photogrammetry Texture Streaming (bez něj jsou textury povrchu rozmazané), šlo to jen na High.
Se zapnutým Hyper Threadingem nezaznamenali žádné výrazné zlepšení chodu a při letu nad propracovaným New Yorkem dosáhli na Intel Core i9 9900K zhruba 30-50 fps. Zatímco GPU a RAM nebyly využity na maximum, je prý evidentní, že úzkým hrdlem je zde procesor. Zvláštní jinak je, že hra běží přes DX11 a nikoli přes DX12, aniž by bylo jasné, proč studio Asobo využilo právě toto starší API.