Skip to main content

Michal Rybka: Životní cykly redaktorů

Bývalý redaktor Score a Levelu se rozpovídal.

Máme pro vás jedno zajímavé čtení na víkend. Michal Rybka, známý herní redaktor, který psal pět let do Score a poté se na dalších deset let přesunul do Levelu, napsal docela obsáhlou úvahu o životě redaktora. Sice je text zaměřen zejména na testera hardwaru, ale dá se docela dobře aplikovat i na herní redaktory.

"Špatné hry, stresující uzávěrky, technické potíže, nedostatek kofeinu v krvi, tvůrčí záseky a další neočekávané jevy vám huntují práci jenom proto, abyste zjistili, že váš příjem koreluje nikoli s objemem práce, ale s rozsahem vydaných článků, takže se můžete dostat hravě do stavu, že nemáte na činži," popisuje Michal Rybka život herních recenzentů a to, že to není práce, kterou by chtěl dělat každý. A už vůbec to není práce snů.

Hezky také popisuje různé fáze začínajících redaktorů, kdy nadšení střídá vrchol, skepse a teror. Článek si přečtete zde, je opravdu hodně čtivý.

Pokud vás zajímá, kde je Michalu Rybkovi vlastně konec poté, co přestal psát i do Levelu, podle všeho v současnosti pracuje jako projektový manažer ve společnosti Cygni, která se zabývá energetickým průmyslem. Pracuje tam od prosince 2010. Předtím působil od roku 2005 v 2K Czech, kde pracoval na Mafii 2. Byl na pozici, kde se staral o vývoj nástrojů a technologií pro hru. Jakmile Mafie 2 vyšla, krátce poté odešel (nebo byl odejit?) z 2K Czech.

Read this next