Skip to main content

MGS: Rising bude předcházet MGS 4

Akrobatická stealth se sekáním všeho.

V Kojima Productions nyní odhalili první detaily o MGS: Rising a z nich mimo jiné vyplývá, že hra bude zasazena do období mezi Metal Gear Solid 2 a Metal Gear Solid 4. Příběh bude následovat Raidena a jeho proměnu z období v druhém díle, až po čtverku.

Díky zřejmě největšímu a nejdůležitějšímu prvku celé hry – sekání mečem – budou hráči moci oddělit od nepřátel energii, části, munici a dokonce i předměty. Producent Shigenobu Matsuyama ale říká, že hráči budou muset taktizovat v tom, co si pomocí meče useknou.

„Někdy budete moci vzít z nepřátel také různé informace. Tak budete hrou postupovat dál, ale co Rising odlišuje od ostatních her je taktika sekání – budete muset zvažovat co useknout a pečlivě mířit a zvolit dobrý úhel seku. Je to tedy jakýsi krok napřed od ostatních her s mečem, které jsou v současné době na trhu.“ Říká Matsuyama.

Podle „režiséra“ hry, Mineshi Kimury, budou moci hráči zabíjet i bez zabíjení – budou moci přesekat různé části prostředí, které potom zabije nepřátele. Sekání má být velmi přesné, a pokud si pamatujete finální scénu traileru, kdy Raiden rozsekává meloun na kousíčky, tak víte, jak přesné sekání bude.

Možný problém by mohlo představovat ovládání, ale Kimura nás ujišťuje, že na ovládání pracují: „Pracujeme na ovládání a i na tom, jak to bude fungovat. Mohu vás ale ujistit, že jakmile si na ten systém zvyknete, budete si to sekání užívat.“

Kimura dále uklidňuje fanoušky, že se nemusí bát nového přízviska hry „Lightning Bolt Action“, čili jakási „Blesková Akce.“ Ve hře samozřejmě stealth prvky budou, jen budou zásadně odlišné od předchozích MGS titulů. Kimura to přirovnává k „loveckému“ stealth. Stealth má být velmi rychlý, fyzický a akrobatický. Důležitým prvkem stealth má být i schovávání se všude možně, nejen na zemi – díky Raidenovým schopnostem tak budou moci hráči využívat výškové převahy.

MGS: Rising vyjde pro PC, PS3 a Xbox 360 někdy v příštím roce.

Read this next