Metacritic potvrzují a vysvětlují prodlevu uživatelských recenzí
Těch 36 hodin.
Už jsme o tom poprvé psali začátkem července, kdy to bylo jen v testovacím režimu a všimli si toho čtenáři.
Nyní Metacritic potvrdili a trochu vysvětlili učiněnou změnu v systému psaní uživatelských recenzí her na jejich stránky, což je samozřejmě reakce na tu kauzu okolo The Last of Us 2.
"Implementovali jsme umělou prodlevu 36 hodin, než budou moci lidé dávat své názory do herní sekce. Cílem je ujistit se, že hráči měli čas na hraní daných her, než začnou psát své recenze," vysvětlil to zástupce webu pro GameSpot.
Tento krok prý není jen nějakou střelbou od boku.
Metacritic zdůraznili, že čerpali z podrobného průzkumu dat a že do rozhodnutí zapojili i ohlasy kritiků či experty z herní branže. Prý je nemotivoval problém s jednou konkrétní hrou, nýbrž šlo jim o zamezení spamu.
Není jasné, jestli tímto s vylepšováním uživatelských recenzí skončili nebo ne, protože k dokonalosti to má stále zjevně daleko a nezabrání to budoucímu review-bombingu, jen bude zkrátka opožděn o 1,5 dne. Někteří hráči přitom tvrdí, že je to nespravedlivé, protože prý si dokáží hry obstarat v předstihu a dohrát je, než je jsou oficiálně uvedeny na trh.
Přitom se vyloženě nabízí například možnost napsat názory na hry jen těm, kteří už mají účet na Metacritic delší dobu, nikoli lidem, co si ho vytvořili před minutou jen pro házení špíny. Ověřování, jestli dotyčný danou hru skutečně vlastní, by asi bylo příliš administrativně náročné.
Pro představu, názory na Ghost of Tsushima bylo možné psát až od sobotního poledne. Zatím tam má uživatelské hodnocení 9,2% a Metascore z médií 83%.