Medal of Honor na dvou enginech
Unreal pro single, Frostbite pro online.
Dosud se maximálně stalo a to jen párkrát, že hlavní studio vytvořilo singeplayerovou kampaň a druhé, specialisté přes multiplayer, jim pomohli s online složkou hry. Vzpomeňme kupříkladu na Return to Castle Wolfenstein. Častěji pak bývá multiplayerový engine ořezán o některé efekty, aby se zajistila potřebná plynulost při online hraní. Ale to, co zvolili EA pro Medal of Honor, tu ještě nebylo.
"Pro singleplayer Medal of Honor používáme mohutně modifikovaný Unreal Engine 3. Oproti tomu multiplayer Medal of Honor poběží na odlišném Frostbite enginu," píše se na oficiálním účtu MoH na Twitteru. Více než kdykoli jindy se proto dá konstatovat, že vlastně půjde o dvě různé hry v jednom balení.
Zasvěcené to tolik nepřekvapilo: už od oznámení hry není tajemstvím, že multiplayer Medal of Honor byl svěřen švédskému studiu EA DICE - slavným tvůrcům Battlefieldů a Bad Company. Ti sice mají zkušenosti s Unreal Engine 3 díky Mirror's Edge, avšak není to jejich hlavní technologie. Silní v kramflecích jsou ve vlastním Frostbite, který je navíc modernější a umožňuje např. větší destrukci prostředí.
S tvorbou singleplayeru Medal of Honor se několik let trápí na druhé straně zeměkoule v losangelské pobočce EA. Nejen, že tam Frostbite příliš neznají (minulý díl Airborne využíval rovněž Unreal Engine 3), ale nutit je teď, uprostřed vývoje ke změně enginu, to by pak mohlo skončit jako Duke Nukem Forever.
Experiment s dvěma enginy může vypadat zvláštně, avšak ze strany vedení EA jde o správné rozhodnutí, pokud chce mít multiplayer Medal of Honor co nejlepší, jak to jen jde, a zároveň nezahodit to dosud hotové v singleplayeru či měnit jeho tvůrce.