Maxis vážně zkoumá implementaci offline režimu do SimCity
Také přiznal, že větší města by většina počítačů neutáhla.
Fanoušci série budou s touto věcí "otravovat" tak dlouho, dokud ji nedostanou, dobře vědí v Electronic Arts. A každá diskuse třeba i o sebelepším datadisku bude vždy aspoň z poloviny zaplněna nářky lidí, kteří se kvůli tomu snad i budí ze spaní.
EA proto nařídili studiu Maxisu, aby vyčlenil speciální tým, který se bude zabývat možností zprovoznění offline režimu hry.
"Nic neslibuji, jestli se to povede nebo kdy se tak stane, ale offline mód mezi nejčastější přání hráčů a chceme jim vyhovět. Přestože tedy potíže se servery máme za sebou, rádi bychom umožnili hraní i těm, kteří nechtějí být připojeni k internetu. Takový režim by měl i výhodu pro tvůrce modifikací, kteří by mohli nerušeně experimentovat, aniž by to rozbíjelo hru," napsal v otevřeném dopisu Patrick Buechner, což zní jako jistota, že se ho vážně dočkáme.
Zpočátku se offline módu SimCity vehementně bránil a zkoušet nabulíkovat všem zvenčí, že výpočty údajně probíhají na vzdálených serverech, ale investigativní novináři i uniklé výpovědi programátorů na jaře dokázaly pravý opak.
Co se ale nikdy nezmění ani v budoucnu, je kritizovaná malá velikost měst. Autoři prý strávili několik měsíců přemýšlením o jejich zvětšení, předěláním terénu či úpravami algoritmů dopravy, avšak nedopadlo to dobře. SimCity proto větší města nedostane ani později, to spíš je pravděpodobnější, že se objeví až v případném pokračování.
"Hardwarové nároky by se pro většinu hráčů staly neúnosnými a hra by v podstatě nešla hrát. Zkoušeli jsme všechno možné, abychom výkon simulace Glassbox enginu dostali na akceptovatelnou mez, ale není to technicky možné. Rozhodli jsme se proto s těmito snahami přestat a soustředit se raději na offline režim či modifikace," přiznal šéf Maxisu (viz i včerejší návrh pravidel pro tvorbu modů).