Skip to main content

Mass Effect 3 je víc střílečka

Takový je pocit kolegů z IGN.

Server IGN měl jako první možnost vyzkoušet si na vlastní končetiny očekávané akční RPG Mass Effect 3 a ještě před začátkem E3 mohl sepsat své dojmy.

Hned na začátku říkají, že akce je konečně akcí a ne pokusem o ní jako v předchozích hrách. Měli možnost zahrát si část na domovském světě Salarianů, Sur'Keshi, odkud musí Shepard eskortovat kroganskou princeznu. Což v praxi znamená, že museli postřílet spoustu příslušníků Cerberusu.

Akce je podle IGN mnohem plynulejší, rychlejší, lépe animovaná. Reakce Sheparda na vaše příkazy na ovladači jsou hbitější a přesnější je i míření. Píší, že zatímco v jedničce a dvojce jste se někde schovali a stříleli na nepřátele, zatímco jste doufali, že se nepřiblíží natolik, abyste museli svůj úkryt opustit, ve trojce už můžete nepřátele likvidovat i během pohybu, což je prý ve hře víceméně potřeba.

Důležitou součástí bude tentokrát i boj zblízka, který byl v předchozí hře poněkud nemotorný. Vaše postava má teď i speciální "kill blow", pro každý typ postavy je jiný, který uštědří vašemu nepříteli smrtící úder. Pokud bude nepřítel dostatečně blízko a vy provedete kill blow, je dost možné, že vám padne k nohám mrtvý po jedné ráně.

Série Mass Effect také ve trojce přivítá klasické granáty, které mohou do soubojů přidat nový strategický prvek. Například popisují jeden moment, kdy na Sheparda a jeho kolegy v týmu zaútočil Cerberus zezadu. Jako Shepard dáte svým parťákům povel střílet na ně z úkrytu, zatímco můžete chodbou oběhnout nepřátelské jednotky zezadu a naházet na ně granáty.

IGN své preview uzavírají tím, že Mass Effect 3 v akční části vlastně nevypadá vůbec jako předchozí díly. Vypadá jako skutečná akční hra, jako by šlo o novou značku. Aspoň tedy víme, co šéfové EA mysleli tím měsíc starým výrokem, že chtějí oslovit mnohem větší pubikum a proto upravili herní mechanismy.

Mass Effect 3 vyjde pro PC, PS3 a X360 v zimě 2012.

Read this next