Skip to main content

Mass Effect 2

Shepard se vrací... tedy, opravdu?

Pro ty, co ještě plaší kvůli teaseru – neplašte. Shepard není mrtvý. „Bez něj by to nebyl Mass Effect,“ ujišťoval mě dnes na E3 Casey Hudson, producent Mass Effect 2, nástupce excelentního sci-fi RPG z 2007. A Casey nelže, zrovna dneska jsem pašáka Sheparda viděl na vlastní oči. Vypadal ostříleněji, ustaraněji a zamračeněji než dříve, ale běhal jako rybička. Ačkoliv to ještě neznamená, že nakonec o život opravdu nepřijde...

Dvacetiminutovou prezentaci Mass Effect 2 Casey odstartoval prostým konstatováním, že tenhle díl trilogie Mass Effect bude tím „nejtemnějším, nejbrutálnějším a nejakčnějším,“ a že bude kombinovat všechny devizy jedničky plus myriádu vylepšení k tomu. Začal proto povídáním o již tak fantastickém systému rozhovorů, který je nyní ještě efektnější. Jako důkaz nechal spustit sekci hry, kde Shepard a jeho kámoška Asariatka letěli v kluzáku po vzdušné dálnici, bavili se... Mezitím kamera neustále měnila úhly a čas od času úplně vyskočila z kabiny a sledovala svištící vehikl zvenčí. Vypadalo to spíše jako scéna z filmu než interaktivní rozhovor, jehož je hráč součástí. Producent prozradil, že Shepard pátrá po Thanovi, nejnebezpečnějším zabijákovi ve vesmíru – a to proto, aby ho pravděpodobně naverboval do svého týmu, i přes jeho Thanovu reputaci a příslušnost k tajemné rase Drell.

Následně se proto Shepard ocitl v mrakodrapu, kde ho zastavil jakýsi podlý příslušník ochranky. V průběhu ostré výměně názorů vyskočila vlevo dole možnost zmáčknout levý trigger, což hráč opravdu udělal, a Shepard tím otravu prohodil skrze skleněnou zeď do propasti mezi mrakodrapy. „Takhle interaktivní naše rozhovory budou. Když na to přijde, budete je moci v půlce utnout a podobným způsobem vyřešit,“ pravil Casey Hudson a když viděl, jak všechny Shepardův drsný čin překvapil, dodal, „A ano, je to temnější hra.“

Tomu nemohlo nadcházet nic jiného, než bitka, a stejně jako všechno ostatní, i ta se odehrávala v zamračeném a depresivním prostředí, což jen potvrdilo ponurnější tón oproti jedničce. Až na lehce modifikovaný HUD, člověk by na první pohled souboje od orignálu nerozeznal, ačkoliv prošly celou řadou změn. Casey ukázal, jak teď jdou udávat rozkazy spolubojovníkům zvlášť aneb konečně to komandování bude využitelné.

Také jsem se dozvěděl, že ačkoliv opět půjde dění stopnout, vyvolat kruhový ovladač speciálních schopností a ty následně použít, ony schopnosti teď díky hot keys bude možné použít i bez pauzování. Viděl jsem tak, jak Shepard plynule po starwarsku přitáhl nepřítele k sobě a následně ho odpálil naváděným projektilem z raketometu. Bum, jedna končetina letí sem, druhá tam, zbytek plachtí bůhvíkam. Zbraně teď působí monumentálnějším, uspokojivějším dojmem a navíc všechny budou relativně silné už od samého začátku, ne až po hodinách hraní a upgradování. Souboje sami o sobě jsou brutálnější.