Masivní nárůst výkonu s NVIDIA Studio ovladači ve V-Ray 6 pro 3DS Max
I nové funkce.
Společnost Chaos, která se zabývá vizualizací a počítačovou grafikou, tento měsíc vydala aktualizaci softwaru V-Ray 6 pro 3ds Max. Nástroj umožňuje fotorealistický rendering a červencové NVIDIA Studio ovladače umožní naplno využít jeho akceleraci promocí GPU NVIDIA.
Jde o zásadní aktualizaci poskytující nové nástroje pro tvorbu světa a pracovní postupy pro rychlou distribuci 3D objektů, generování detailních 3D povrchů a přidávání procedurálně generovaných mraků dotvářejících realistickou oblohu.
Renderer V-Ray GPU, který již nyní na platformě RTX těží z možností ray tracingu a zrychleného interaktivního vykreslování s odstraněním šumu pomocí AI, nabídne kromě nových funkcí také vyšší výkon.
3D grafici mohou ve V-Ray 6 využít zrychlení pomocí GPU v několika oblastech včetně téměř všech nových funkcí. Např. využití grafické karty pro odstranění šumu pomocí AI dokáže vykreslovací výkon téměř zdvojnásobit.
Tento týden seriál "In the NVIDIA Studio" představuje práci Briana Lai. Pro Briana byl velkou inspirací jeho otec fotograf, pro něhož pracoval až do přijetí na nejlepší uměleckou školu v Malajsii: The One Academy. Náměty tak nachází v běžném světě okolo něj nebo na fotografiích.
Jako příklad si vybral 3D scénu Afternoon Coffee and Waffle, která jako by z oka vypadla fotkám populárních foodbloggerů. Vznikla na GeForce RTX 3090 s pomocí několika nástrojů včetně zmíněného V-Ray GPU. Lai dává této kombinaci hardwaru a softwaru přednost hlavně proto, že využívá výkon RT a Tensor jader na grafické kartě.
Mezi další kreativní aplikace, jež v projektu našly uplatnění, patří Autodesk Maya a Adobe Substance Painter. Více zde.