Skip to main content

Předčasné vydání hry Avatar chybou?

Analytička o škodícím marketingu Ubisoftu.

Filmové hry představují pro vydavatele lukrativní byznys. Navzdory jejich zhusta nedobré kvalitě se totiž mohou zdárně "svézt" na vlně popularity filmového snímku. A třebaže se podobný případ aktuálně povedl hře Avatar od Ubisoftu, analytička Arvind Bhatia ze Stern Agee se domnívá, že výsledek mohl být ještě o poznání lepší.

Bhatia za tím vidí marketingové pochybení Ubisoftu, který Avatar: The Game vydal příliš brzy. Hra se totiž objevila celých 17 dnů před uvedením filmového snímku v kinosálech, což bylo příliš času pro to, aby získala spoustu negativních ohlasů a referencí a částečně otupila zájem hráčů. Zatímco souběžné uvedení na trh se stejnojmenným Cameronovým snímkem by znamenalo, že by se snáze svezla na vlně filmové euforie, což by se odrazilo na prodejních výsledcích.

Spol. Stern Agee pak z toho důvodu koriguje svůj původní odhad, který v případě fiskálního roku a hry Avatar byl 3.5 milionu prodaných kusů, na "pouhé" 2.2 miliony. Což ale pořád nezní vůbec špatně, i když celkový dojem samozřejmě kazí povědomí, že Avatar je další v řadě ryze multiplatformových her a tudíž je výsledek trochu zavádějící.

Na závěr snad ještě tematickou odbočku, že režisér filmového Avatara James Cameron aktuálně vyjádřil svůj zájem spolupodílet se na tvorbě dalších her, nejlépe s Ubisoftem, takže uvidíme, co v tomhle směru přinese blízká budoucnost.

Read this next